Kdo by to neznal, že už na konci září většinou na člověka vyskakovali různé vánoční reklamy, ať už v televizi, tak například v akcích v supermarketech. Letos mi to ale zase až tak přitažené za vlasy, jako tomu bývalo vždy nepřijde.
Je otázkou, co za tím přesně je, ale hlavně doufám, že se to nebudou snažit všichni dohánět během posledního měsíce. Týden, dva se přežít dá, ale i ten měsíc je často moc, i když letos by to bylo stále o dost kratší.
Inflace, koronavir, válka na Ukrajině. Těch aspektů, proč se letošní Vánoce zatím nedostaly na scénu je rozhodně více, ale při pohledu na předchozí roky je to poměrně zarážející fakt. Postupně je ale stále více vidět různá mikulášská výzdoba a další věci, takže se dá odtušit, že tato doba se nezadržitelně blíží. Dokud ale nestojí na každém rohu nápisy a řeči, co vše nesmí chybět pod stromeček, dá se v tom ještě žít.