„Noblesní“ tisková konference Českého hokeje o tom, jak oproti letům předešlým vydělal třikrát takový obnos, přišla na začátku minulého týdne. Pro sport jednoznačně plus a může to rozhodně pomoci. Krok, kdy se ukončila spolupráce s dodavatelem BPA, tomu také velmi napomohl. V příštím roce se dá počítat s dalším výdělkem, který přinese domácí šampionát. Mohou tak přijít lepší časy.
Sám předseda svazu o tom hovoří od samého počátku, že by se chtěl dočkat doby, kdy trenéři u mládežnických kategorií nebudou muset kromě hodin na zimáku trávit další čas taxikařením, prací na stavbě a dalšími věcmi, aby se uživili. Tyto kroky by tomu jednoznačně mohly napomoct, ale otázkou bude, zda nebude třeba zvednout i pomoc pro kluby se zimním stadionem, kde náklady neustále rostou.
Tím však tyto pozitivní zprávy zase víceméně končí. A to, jakým způsobem bylo předneseno, jak se má hokej nyní dobře, bych taky řekl velmi opatrně. Na plácání se po ramenou je ještě hodně brzy. Boom u sledovanosti i návštěvnosti stadionů taky nezpůsobil svaz, ale kluby, kterým po letech došlo, že bez dobrého marketingu nikoho nepřilákají.
A o dalších krocích svazu, jako bylo rozšíření juniorky, kde už tak chybí řada větších talentů. Tvrzení o tom, že za odchod mladých za oceán mohou agenti, i nekonečného příběhu s odvoláváním Kariho Jalonena. No zase tak moc se všechno v hokeji nepovedlo, aby přicházela jen chvála.