Ahoj všichni,
vzdělání je ta nejlepší investice. Dle posledních kroků ministra školství to asi tak pravda nebude. Ne, nechci tady vůbec mluvit o platech pro učitele. Domnívám se totiž, že ty zas až tak špatné nejsou. Navíc v době, kdy je ruinován celý stát a jeho občané partičkou neschopných, my nepřipadá mravné chtít peníze navíc na položku, která vzbuzuje emoce a nevoli u jiných oborů, jiných sociálních skupin. A nechtějte vědět, co slyším o učitelských platech od příslušníků soukromého sektoru.
Co mě děsí, je to, jak jsou platově a lidsky dehonestováni příslušníci tzv. nepedagogických profesí ve školství, tedy školníci, uklízečky, kuchařky, ale i ekonomky a asistentky v kancelářích. Je neskutečné, že má někdo tu drzost říct, že tato místa ve školách budeme částečně rušit a ta zbývající nebudeme platit, ať si to nějak vyřeší zřizovatel školy. Platy těchto profesí jsou již tak dost mizerné a slušný ředitel se jim snažil přilepšit na odměnách a osobním ohodnocení, zřizovatel, ten jim asi moc nepřilepší.
Další fáze likvidace školství se jmenuje krácení PH MAXu. Laik asi vůbec netuší, co to je, ale je to počet hodin, které má škola v rozvrhu. Tento počet chce ministr ponížit o 15 procent a tvrdí, že se tím zabrání zbytečnému dělení hodin. A teď se zeptám jednoduše a myslím, že to pochopí i laik. Opravdu si myslíte, že kvalita výuky angličtiny bude zaručena, když bude ve třídě sedět 30 žáků místo dosavadních 15 ve dvou skupinách? Opravdu si myslíte, že je možné na nemocniční oddělení poslat místo současných 10 žáků 30 dušiček, které se vrhnou na pacienty? Opravdu si myslíte, že je možné poslat v továrně do nějaké dílny celou třídu na praxi a ne je podělit do více dílen? A tímto způsobem bych se mohl ptát dál.
Blíží se také údajná modernizace přijímacího řízení, a to je horor na zvláštní kapitolu…
Marty