Máme tady první měsíc nového školního roku, přičemž náš historický seriál pokračuje kontinuálně. My se tak opět podíváme do městských kronik a zavzpomínáme na staré časy. Tak tedy pojďme na to.
Září 1951 znamenalo slučování škol v Prostějově, a to konkrétně gymnázií. Do bývalého reálného gymnázia se přestěhovala až z Olomouce Státní průmyslová škola stavební. Byl zřízen Zemědělský komunální podnik v Prostějově. Městská jatka převzal Olomoucký průmysl masný n. p. se sídlem v Přerově. Režim stále útočil na své nepřátele, takže například byli veřejně potrestáni tři rolníci za nedodávky mléka pro stát. Rok 1961 přinesl opět velké změny v prostějovském školství, umělecké nevyjímaje. Hudební škola Leoše Janáčka včetně výtvarného oboru byla transformována na LŠU Vladimíra Ambrose. Základních škol bylo ve městě šest, odborných škol dvanáct a jedna škola všeobecně vzdělávací. Město zažilo i jednu zajímavou výstavu z děl Cyrila Boudy, ke které byl vydán i katalog a dřevorytina.
Září 1971 se neslo ve znamení prostějovských úspěchů sportovních a kulturních. Družstvo parašutistů posbíralo medaile na týdenním mistrovství spřátelených armád tehdejší Varšavské smlouvy prakticky ve všech kategoriích a zpěvačka Božena Medková získala zase 1. místo na festivalu začínajících zpěváků populárních písní. Dovolím si o ní odcitovat pár vět z magisterské práce pana Ivo Přikryla z roku 2014: „K významným osobnostem prostějovské taneční a jazzové hudby patřila i zpěvačka Božena Medková. Na konci šedesátých a v sedmdesátých letech 20. století byla díky úspěšnému účinkování v několika soutěžích a nahrávání u firmy Panton známá v celorepublikovém měřítku. Narodila se v Prostějově 6. října 1952 rodičům Bohuslavovi Medkovi a Věře Medkové (rozené Pardíkové), kteří vlastnili zemědělskou usedlost v Trávnické ulici č. 18. Již od mládí v ní pěstovali rodiče vztah k hudbě. V šesti letech začala navštěvovat Městskou hudební a pěveckou školu Dr. L. Janáčka v Prostějově, kde se učila hrát na klavír. Postupně si přibrala ještě zpěv a balet. V roce 1966 začínala vystupovat veřejně s místní kapelou Jaromíra Kaňáka. Zpívala převážně swingové, jazzové a populární taneční písně jak od domácích autorů, tak i převzaté ze zahraničí, s českými texty. Kapelník Jaromír Kaňák pro ni napsal a otextoval píseň Košík vína. Prostějovská kapela byla pro Boženu dobrým odrazovým můstkem k její další kariéře zpěvačky. V roce 1971 přijela do Jihlavy na pěveckou soutěž a tuto vyhrála s písní Zrození swingu, ke které napsal text Jaromír Kaňák. Původní píseň se jmenuje Born to swing a složil ji Harry Nemo. Ve stejném roce zazpívala na rozhlasové soutěži Písničky pro Hvězdu v Ústí nad Labem a odvezla si druhou cenu za píseň Hrušky sládnou, kterou pro ni napsal český skladatel a klavírista Jaromír Klempíř, otextoval Václav Babula. Posledně dvě jmenované písně natočila Božena Medková v roce 1971 také na desku Pantonu. Na základě těchto úspěchů přijala Božena Medková angažmá od ledna 1971 u Star - clubu Tomáše Háši v Praze, kde účinkovala asi jeden rok. V orchestru vystupovala jako zpěvačka i v zahraničí, například v Bulharsku, NDR, Polsku, Švýcarsku a jinde.“
Září 1981 přineslo výstavu obrazů bratří Mánesů v prostějovském muzeu, sportovní oddíl TJ Prostějov vydal 1. číslo svého čtvrtletníku Branky a piruety a jako obvykle se v září děly změny ve školství, když byly otevřeny čtyři nové mateřské školky, a to v ulicích Mozartova, Partyzánská a Smetanova a dále na Husově náměstí.
A teď skokem k září 2011. O hodovém víkendu byla renovovaná radniční věž poprvé představena veřejnosti. Až do konce roku si mohli Prostějované a návštěvníci dohodnout prohlídky telefonicky. Aquapark Koupelky skončil sezónu roku 2011 se ztrátou. Koupaliště navštívilo 51 tisíc osob, což je o 12 tisíc méně než v roce 2010. Celou sezónu zachránilo posledních deset dní, kdy v tropických vedrech přišlo do aquaparku 22 tisíc návštěvníků.