Dva roky čekali na o, až budou moci představit premiéru hry Britney goes to heaven. A minulý čtvrtek se konečně dočkali. Divadlo Point uvedlo hru Petra Kolečka, první postcovidovou premiéru. V díle o tom, že dobro i zlo jsou do určité míry relativní pojem odhalilo i skryté démony v jinak veskrze pozitivních postavách. V díle o životě ale taky o smrti: ostatně, děj se odehrává před archandělem Gabrielem, který spolu s Bohem soudí, kdo nakonec skončí v nebi a pro koho v něm nebude místo. A jelikož byl Gabrielem Vítězslav Lužný, bylo o zábavu postaráno.
„Je profík, je skvělý, u něj jsou vždy vysoká očekávání. Rád bych ale vyzdvihnul i jiné, třeba Tomáše Kameníčka: dlouho nehrál a měl ne zcela vděčnou roli, ale krásně to zahrál. Totéž platí třeba o představitelce Britney. Ale mezi herci nebylo slabého článku,“ komentoval ředitel divadla Aleš Procházka.
Během hry se ukázalo, že se o nebe může „poprat“ každý: dělník Kolben, divoký fotbalový chuligán Martin, mafián Matteo a nic jistého neměla ani mírná a ctnostná Marie. Nezapomínejme ale samozřejmě na Britney, kterou nejvíce zajímá, zda může zpívat před samotným Bohem. Spolu se svými kolegy herečka navíc ukázala i tanec, který není úplně běžnou součástí inscenací zpracovaných Pointem. „Myslím si, že se jednalo o představení, které se může řadit k profesionálním. Premiéra byla velice úspěšná. Jsem pyšný na kolegy, kteří představení provedli. Po dvouletém odkladu skrze koronavirus jsme museli začínat prakticky od znovu a v jiném hereckém obsazení. Přesto vše klaplo takřka na jedničku,“ usmíval se Aleš Procházka.
Bohužel, kdo by měl zájem se dostat na jaře na některé z dalších představení Britney goes to heaven, má smůlu: zatím všechny plánované termíny jsou beznadějně vyprodané.