Tohle nezažijete jinde v Česku či na Slovensku, Maďarsku, Německu, ba dokonce ani v Polsku! Uplynulý víkend hostil plumlovský kemp Žralok již sedmnáctý ročník největšího srazu všech automobilů značek Trabant, Wartburg, Barkas a dalších vozítek vyrobených v koncernu IFA.
Na jedinečnou událost se první červencový víkend sjelo celkem dvě stě deset nezdolných vozů, které se řídí heslem „není důležité zvítězit, ale dojet“.
Stejně jako se v polovině března u nás objevují první vlaštovky, tak se stejně železnou pravidelností se do kempu Žralok o prvním červencovém víkendu vrací trabanty a další legendární vozy vyrobené ve východoněmeckém koncernu IFA.
Bakelitové „drahokamy“ nezastavil koronavirus ani letos. V uplynulých letech počty jeho účastníků neustále rostly, přede dvěma roky se jich tu sešlo 240. Letos jich bylo sice o třicet méně, přesto to vypadalo, že kemp je zcela zaskládaný vozy, které byste na
silnicích v dnešní době asi už nečekali.
Chybět nemohli pravidelní účastníci nejen z celé republiky, ale i ti, kteří se do Plumlova ve svých trabantech vydali ze Slovenska, Polska, Německa či Maďarska. „Loni jsme tu zavedli soutěže v kutálení pneumatiky či výměně rezervy u trabantu na čas. Jsme rádi, že se chytily a těší se oblibě i letos,“ zhodnotil hlavní organizátor Michal Štauder z pořádajícího Trabant gangu Brno.
Mimořádné oblibě se rovněž těšila plavba na Trabi Titaniku, který brázdil hladinu
Podhradského rybníka. „Jsou tu pro něj ideální podmínky, takže se na rozdíl od svého
předchůdce zatím ani jednou nepotopil,“ vtipkoval dobrý duch celého setkání Jan Karbaš alias Karbon, který žluté plavidlo z hliníku vyrobil.
Přestože někdejší hlavní organizátor setkání již řadu let bojuje se zdravotními problémy,
podařilo se mu to, o čem v době koronavirové mnozí jen snili. „Na radu doktorky jsem začal jíst pětkrát denně a rázem jsem během jediného roku zhubl osmnáct kilogramů. Hned se cítím výrazně lépe,“ pochvaloval si Jan Karbon, který se díky tomu cítí lépe a těší se už na další setkání. „Správce kempu Petr Piňos pro nás stále dělá maximum a podmínky v něm se pomalu, ale jistě zlepšují, takže není důvod cokoliv měnit,“ uzavřel Karbon.