V minulém vydání přinesl Večerník velký rozhovor s bývalou ředitelkou Městského divadla v Prostějově Janou Maršálkovou. Tu od léta loňského roku vystřídala Karin Konzbulová, která však od zřizovatele dostala těžší úkol. Novým „pořádkem“ totiž je, že Městské divadlo v Prostějově se sloučilo v jediný celek s restaurací, kavárnou a další spolkovou částí Národního domu. Právě Karin Konzbulová nyní PROSTĚJOVSKÉMU Večerníku popsala, čím vším za více než půl roku ve své funkci prošla a jakým způsobem se změnil chod Národního domu pod jejím vedením. Podrobně se v exkluzivním rozhovoru zabývala i budoucností divadla, restaurace i kavárny.
„Za posledního půl roku jsem zažila pocity nadšení, euforie, zvažování, rozčarování, hrdosti, únavy, nabytí energie, zoufalství, spokojenosti, nespokojenosti, překvapení, pokory a mnohé další. Výsledek je takový, že se nám podařilo rozběhnout ojedinělé spojení divadla a restaurace, které nikde jinde nenajdete.“
* Paní ředitelko, ve funkci jste už půl roku. Jaké máte pocity z nové práce v Městském divadle v Prostějově?
„Když jsem nastupovala do funkce ředitelky Městského divadla v Prostějově, věděla jsem, že mě čeká spousta práce a že nebude jednoduchá. Na druhou stranu jsem od této pozice očekávala nové možnosti, výzvy a zkušenosti. Vše se splnilo a já dnes zpětně můžu říct, že jsem za posledního půl roku zažila pocity nadšení, euforie, zvažování, rozčarování, hrdosti, únavy, nabytí energie, zoufalství, spokojenosti, nespokojenosti, překvapení, pokory a mnohé další. Výsledek je takový, že se nám podařilo rozběhnout ojedinělé spojení divadla a restaurace, které nikde jinde nenajdete a kterému hodně lidí nevěřilo nebo si takové spojení nedokázalo představit. I když stále narážíme na různé problémy s důsledky provozními, organizačními i finančními.“
* Podařilo se vám za tuto dobu prosadit nějaké nové věci nebo pokračujete v práci svých předchůdců?
„Určitě navazuji na některé kvalitní předchůdce, například bývalou ředitelku divadla paní Janu Maršálkovou, které bych tímto chtěla moc poděkovat jednak za pomoc při mém nástupu do funkce, ale také za to, v jak perfektním stavu divadlo zanechala, a to včetně úžasného kolektivu zaměstnanců. Jelikož se divadelní sezóna připravuje dlouho dopředu, neměla jsem možnost do programu zasahovat a cokoliv měnit. To ovšem vůbec nebylo potřeba, protože nabídka představení na tuto sezónu je velmi pestrá a kvalitní, což dokazuje i velký zájem diváků. V nadcházející sezóně se již budu podílet na programu, a to ve spolupráci s dramaturgyní divadla a ostatními kolegy. V některých částech určitě chci, aby vše fungovalo lépe. Tím myslím například provoz divadelní restaurace. Tam se nedá navázat na práci mých předchůdců, neboť jsem v úplně jiné situaci, než byli ředitelé společnosti Národní dům o.p.s., která zajišťovala restaurační provoz v minulých letech. Je rozdíl provozovat restauraci jako podnikatelský subjekt a jako příspěvková organizace.“
* Asi většina Prostějovanů ví, že Národní dům nejvíce tlačila bota ve spolkové části. V jaké kondici se nyní nachází restaurace, kavárna anebo prostory pro pořádání plesů či jiných společenských akcí?
„Udělali jsme si jasno v tom, proč by měla být divadelní restaurace součástí městského divadla. Věříme, že dobré stolničení je také součástí naší kultury a tím, že provozujeme divadelní restauraci, se snažíme tuto část kultury pozvednout. Budova Národního domu si to určitě zaslouží. Spolkové prostory Národního domu jsou využity ve velké míře. Na přelomu roku jsme v nich úspěšně zajišťovali velké množství firemních vánočních večírků, společenských akcí a například různé druhy školení, seminářů a workshopů. Nyní máme za sebou organizaci prvních plesů, úspěšně jsme zvládli Tradiční městský ples, kdy Národní dům praskal ve švech, a následovaly další maturitní plesy. V tuto chvíli je plesová sezóna v plném proudu a těšíme se na další tematické či maturitní plesy. Restaurace je v plném provozu již od září loňského roku. Nabízíme polední menu, oslavy a akce pro podobné příležitosti. Jsme rádi, že si k nám hosté postupně nachází cestu, je to vidět každým dnem. Co se týká provozu kavárny, zatím jsme pořádali soukromé akce a uzavřené společnosti nebo hudební večery, které nás vždy překvapily hojnou účastí. Chtěli bychom v tomto i nadále pokračovat. Nyní plánujeme zavedení stálého provozu a otevření kavárny v průběhu měsíce března. Slavnostní zahájení provozu kavárny bude spojeno s vernisáží a výstavou fotografií. Již teď mohu předběžně prozradit, že kávu budeme nabízet z místní lokální pražírny a hosté se mohou těšit na nabídku výborných dezertů ať už v moderním, nebo tradičním pojetí.“
* Hodně čtenářů se nás ptá, proč na přelomu roku byla zhruba na dva týdny restaurace s kavárnou uzavřená?
„Můžu se zeptat, co je to za čtenáře? Chtěli u nás snad strávit Silvestra? Uspořádat Silvestr v Národním domě je pro mě sen. Pokud uvidím zájem, moc ráda se do toho pustím. Ale teď k té otevírací době. Pro veřejnost to možná mohlo vypadat, že máme zavřeno, ale můžu vás ubezpečit, že v průběhu vánočního období proběhlo v restauraci i kavárně několik soukromých a spolkových akcí. Jednu tradiční akci jsme tu měli přímo na Štědrý den a třeba 5. ledna zde byly dvě soukromé oslavy najednou. A veřejnost mohla po celou dobu vánočních svátků navštívit naše ‚Divadelní okno na náměstí‘.“
* Co se týká těchto dvou provozoven, máte vyřešenou personální situaci? Nechybí vám servírky, číšníci nebo kuchaři?
„Na tomto neustále pracujeme. Chtěla bych, aby v restauraci a kavárně pracoval špičkový tým. Možná kvůli té neslavné minulosti to není úplně jednoduché, ale už teď jsem přesvědčena, že se situace postupně zlepšuje. S tímto novým týmem bych pak postupně chtěla vytvořit restauraci, která bude symbolem města Prostějova. Místem, kde se potkává vynikající gastronomie s kulturou a historií města. Místem, které nabízí jedinečný gastronomický a estetický zážitek. Některé pozice ještě budeme postupně obsazovat v souvislosti s rozšiřováním gastronomického provozu.“
* V plném proudu je nyní plesová sezóna. Jak jste spokojena se zájmem spolků či jiných organizací o využití prostor Národního domu pro tyto účely?
„Zájem spolků a organizací je značný. Všem se líbí nádherné prostory Národního domu a o tyto akce je velký zájem. Jak už jsem zmiňovala v předchozích odpovědích, plesová sezóna je velmi úspěšná.“
* Zajišťujete v restauraci obědová „meníčka“, jako tomu bylo v minulosti? A je podle vás kvalita vašich jídel na požadované úrovni?
„Určitě ano. Menu jsou pro divadelní restauraci jednou z klíčových služeb. Snažíme se, aby u nás byl oběd v centru města cenově dostupný, ocení ho všichni, kdo mají rádi bílý ubrus, pěkně prostřený stůl a příjemné prostředí na úrovni. A jestli jsou obědová ‚meníčka‘ dobrá? Přijďte se přesvědčit. Moc rádi vás i vaše čtenáře v restauraci uvidíme.“
* Co byste ještě ráda udělala pro to, aby si lidé nacházeli cestu do Národního domu stále častěji?
„Jídlo je bezesporu hlavním důvodem návštěvy restaurace, a proto je důležité věnovat mu z naší strany velkou pozornost. Zakládáme si na pečlivém výběru kvalitních lokálních surovin od místních dodavatelů a na bezvadné prezentaci. Chuť jídla bude vždy subjektivní, ale podle hodnocení v recenzích a zpětné vazby naše jídlo hostům restaurace chutná. S tím se ale nechci spokojit a úroveň celého podniku chci posunout ještě dál.“
* Jak?
„Určitě chceme zvyšovat kvalitu servisu. Ten je pro nás klíčovým prvkem, kterým můžeme úroveň celého podniku výrazně pozvednout. Dobře vzdělaný a proškolený číšník či servírka je pro naši restauraci velmi důležitý. Může perfektně dotvořit celkovou atmosféru a dobrý zážitek z restaurace. Sama budova Národního domu je pak asi naším největším trumfem, ale samozřejmě i závazkem. Už dnes si řada hostů pochvaluje, že může využít tento secesní klenot a jeho velké a reprezentativní prostory s odpovídající obsluhou pro uspořádání svatby nebo jiné firemní či společenské akce. Osobně kladu důraz i na detaily, jako je například stylová výzdoba, která odpovídá stavebnímu slohu. Za toho půl roku jsem se přesvědčila o tom, jak je každý tento detail důležitý. A jaké další kroky mám v plánu? Rádi bychom chtěli naše hosty postupně naučit chodit na tematické večeře. Na tom aktuálně pracujeme. Věřím, že se nám v brzké době podaří také obnovit provoz secesní kavárny, kde budeme nabízet vynikající kávu z vyhlášené lokální pražírny.“
* Je podle vás reálné, aby restaurace a kavárna Národního domu, stejně jako ostatní spolková část, byly zase jednou výdělečné?
„Pracujeme na tom. V současné době jsou pro nás z hlediska ekonomiky nejefektivnější soukromé akce, oslavy, svatby a plesy. V rámci denního menu se snažíme udržet příznivou cenu tak, aby si k nám znovu našlo cestu co nejvíce hostů. Mohu vás ubezpečit, že už teď jsou aktuální výsledky o mnoho lepší, než tomu bylo za minulého vedení restaurace. O tom, zda tato část bude výdělečná, však rozhodne čas.“
* Dovolte ještě otázku směřující k divadlu. Jak hodnotíte prozatímní sezónu? Daří se pořádat představení, která jsou hojně navštěvovaná?
„Jak jsem již zmínila, divadelní sezóna je připravena od předchozího vedení velmi kvalitně. O tom nás přesvědčuje nabitý sál při představeních. Začali jsme v září naprosto skvělým a vyprodaným představením dejvického divadla Elegance molekuly a následovaly další úspěšné tituly jako Familie, Mlčeti zlato nebo Intimní příběhy z ráje či skvělé představení z minulého týdne TIK TIK. Před námi je titul Ošklivec s úžasnými herci, jako je Vojta Kotek a Marta Dancingerová nebo Můj nejlepší kamarád, což je důvtipná situační komedie s Alešem Hámou v režii Jakuba Nvoty. V březnu uvedeme 1000 tváří Adiny o tom, jaká ve skutečnosti byla Adina Mandlová, a v dubnu představení Jonáš a Tingl-Tangl z Národního divadla moravskoslezského Ostrava. Dne 22. března uvedeme již teď vyprodané Nebe na zemi – Adam Plachetka & Ondřej Havelka a jeho Melody Makers. Některá představení nabízíme se slevou pro studenty nebo seniory, veškeré informace jsou dostupné na webových stránkách divadla. Diváci mají možnost zakoupit na pokladně dárkový poukaz a jsme rádi a těší nás, že toho ve velké míře využili v předvánočním čase. Dárkový poukaz do divadla je skvělým dárkem. Tak neváhejte a přijďte si vybrat ze skvělé programové nabídky. Na závěr bych chtěla poděkovat za spolupráci skvělému týmu lidí v divadle, a to od techniků, dramaturgyně, pokladních a provozně ekonomických pracovníků, za jejich ochotu a nadšení, s jakým pro divadlo pracují a za to, že díky nim divadlo je!“
KARIN KONZBULOVÁ
* narodila se 1. září 1977 v Prostějově
* je rozvedená a má dvě dcery
* v roce 1995 se vyučila v oboru kuchařka – servírka na SOU obchodním v Prostějově
* v roce 2004 ukončila maturitou studium na SOU obchodním v Brně, obor Podnikání v oboru obchodu a služeb
* o čtyři roky později úspěšně absolvovala obor Pedagogické studium učitelů odborného výcviku a praktického vyučování na Univerzitě Palackého v Olomouci
* v roce 2013 ukončila úspěšně bakalářské studium, obor Management hotelnictví na Vysoké škole obchodní a hotelové v Brně
* v roce 2015 absolvovala magisterské studium, obor Management cestovního ruchu na Univerzitě Jana Amose Komenského v Praze
* nejprve pracovala jako servírka v Grandhotelu Rolný, poté v Parkhotelu Všemina ve Slušovicích. V Grandhotelu Rolný pak byla zaměstnaná i jako provozní
* zaměstnaná pak byla postupně jako učitelka odborného výcviku na SOU obchodním v Prostějově, manažerka hotelu CPI Hotels, vedoucí učitelka na Moravské střední škole v Olomouci a naposledy jako lektorka na PV akademii v Prostějově
* ze všeho nejvíce má ráda cestování. V létě jezdí na kole, v zimě lyžuje. Ráda chodí na koncerty, do kina a začala i s návštěvami divadelních představení
zajímavost: v životě se řídí heslem – společně je možné všechno