Statutární město Prostějov v minulých dnech představilo veřejnosti své nové logo. Nejprve se značkou v pondělí 14. dubna seznámilo zastupitele, aby ji pak hned odpoledne prezentovalo před novináři. Primátoru Františku Jurovi jsme při této příležitosti položili několik otázek.
* Jak vlastně vznikla myšlenka nechat pro město připravit nové logo?
„Ta myšlenka už tu byla velmi dlouho, vlastně ještě dříve, než jsem byl vůbec zastupitelem. Není na tom nic zvláštního, vždyť třeba sousední Olomouc používá ke komunikaci logo města už 17 let. Dosavadní pokusy ale nebyly úspěšné a skončily v různých fázích rozpracovanosti. Tentokrát jsme zvolili od počátku profesionální řešení a řídili se důsledně odborníky v této oblasti.“
* Jak město při výběru postupovalo?
„Především jsme uspořádání celé soutěže svěřili organizaci Czechdesign. Ta sdružuje odborníky na design a architekturu, radí institucím, jak s dodavateli spolupracovat, a pořádá podobné soutěže, jako byla ta naše. K odevzdání návrhů bylo v první fázi vyzváno pět dodavatelů, do druhého kola pak postoupili tři. Součástí materiálů byl nejen samotný logotyp, ale také například jeho aplikace na propagačních materiálech nebo třeba i nový vzhled Prostějovských radničních listů. O výsledku pak rozhodovala pětičlenná komise, v níž měla samospráva dva své zástupce, tři hlasy patřily odborníkům v této oblasti. V různých fázích posuzování jsem se do práce komise zapojil já, náměstkyně Milada Sokolová, zastupitel Aleš Matyášek a předseda komise pro cestovní ruch a podporu podnikání Marek Moudrý. Chtěl bych jim všem poděkovat.“
* Jak jste s novým logem spokojený?
„Mně se nové logo moc líbí, mám z něho radost. Popravdě řečeno mě od počátku výběru oslovily dva návrhy a jsem rád, že jedním z nich je i celkový vítěz. Autoři odvedli moc dobrou práci. Bylo vidět, že v Prostějově opakovaně trávili svůj čas, seznámili se s jeho historií a prošli si zajímavá místa. Na výsledku je to znát. Ona ‚kudrlinka‘ odkazuje na hanácké tradice i prvky prostějovské architektury. Našli jsme ji dokonce i na starých pohlednicích. V logu se tedy prolíná tradiční motiv s moderním designem, což je moc dobře.“
* Co bude nyní následovat?
„Postupně budeme logo aplikovat v nejrůznějších materiálech. Na sociálních sítích už je, v budoucnu ale bude použito například v běžné e-mailové komunikaci úřadu, dáme je na propagační materiály a jak už jsem zmínil, změní se i podoba Prostějovských radničních listů. Počítáme například také s uvítacími tabulemi na příjezdu do města. Konkrétní použití určí grafický manuál, který teprve od tvůrců dostaneme. Moc bych si přál, aby se s novým logem identifikovali také naši občané. A aby bylo značkou pro každého, kdo o Prostějovu mluví nebo píše.“
* Ve videu, které jste zastupitelům pouštěli a které je také například na vašem facebooku, se hodně hraje se slovem „Prostě”. Třeba Prostě jako doma, Prostě jste mistři, Prostě naše město. To byl záměr?
„Původní záměr to nebyl, ale je to jeden ze zajímavých výstupů celé soutěže, určitě stojí za využití. Tahle slovní hříčka zatím každého hodně baví, tak by byla škoda se jí vzdávat. Myslím, že spojení slova Prostě s dalšími motivy může naši komunikaci posunout zase o něco dopředu.“