Jak Večerník zjistil, když všechno půjde tak, jak má, mohli bychom se v nejbližší možné době konečně dočkat generálních oprav obou vlakových nádraží v Prostějově. Je potřeba držet palce prvnímu náměstkovi hejtmana Olomouckého kraje, aby zahájená jednání s Českými drahami a Správou železničních dopravních cest měla i dobrý konec! V minulých dnech se Večerník exkluzivně dozvěděl, že vicehejtman Alois Mačák už o obou zmíněných investicích jedná s vedením Správy železničních dopravních cest!
„Co se týká budovy místního nádraží, všichni víme, v jakém dezolátním stavu je. Ve středu prvního října jsem absolvoval jednání s ředitelem SŽDC Pavlem Surým. Došlo mezi námi k dohodě, že jakmile stařičká budova místního nádraží bude převedena z majetku Českých drah do vlastnictví SŽDC, pan Surý okamžitě nechá zjistit technický stav nemovitosti. A přislíbil, že pokud se zjistí, že budova se dá zachránit, bude co nejdříve rekonstruována tak, aby splňovala standard jednadvacátého století,“ prozradil Večerníku Alois Mačák, první náměstek hejtmana Olomouckého kraje a prostějovský radní.
Co se týká hlavního nádraží, tady proběhla před lety rekonstrukce interiéru nádražní budovy. Ostatní prostory včetně vnějšího pláště nádražní haly a celého okolí však čekají na opravy už drahně dlouhou dobu. Ale i v tomto směru se hnuly první ledy. „V současnosti se zpracovává takzvaná studie proveditelnosti a teprve z ní vyplyne, co by na hlavním nádraží a jeho okolí bylo důležité rekonstruovat. Jedna z prvních věcí, o kterých jsem jednal, je naprosto nevhodný podchod pod železničním přejezdem ve Vrahovicích. To je skutečně nedůstojné místo, generální opravu potřebuje jako sůl,“ uvedl Alois Mačák. Jak dodal, rekonstrukce budovy hlavního nádraží i železničního svršku a nástupišť je ještě během na dlouhou trať. Večerník bude samozřejmě vývoj okolo připravovaných rekonstrukcí prostějovských nádraží i nadále sledovat.
Aktuální komentář Večerníku
Rok se s rokem sešel a ani po deseti letech se s rekonstrukcí nezačalo. Poslední zprávy zatím hovořily o tom, že by se změny mohly provádět někdy kolem roku 2030 až 2031. Nutno dodat, že už jen z vizuálního hlediska obě stavby potřebují opravy jako sůl. Zda však věřit, tomu, že se tak skutečně za nějakých sedm let stane a občané se dočkají nových a moderních nádraží, zůstává ještě s otazníky. Abychom tak za dalších deset let nepřipomínali, jak na tom nádraží stále jsou.