Pokud firmy nechtějí ztratit své místo na trhu, tak se do budoucna musí zaměřit na využití chytrých technologických řešení. Mezi hlavní trendy bude patřit především sběr a využití dat pro zlepšení zákaznické zkušenosti a posílení nabízených služeb pomocí umělé inteligence. Vyplývá to z průzkumu Deloitte Globální marketingové trendy pro rok 2022.
Dobře definované cíle spolu s jasnými vizemi jsou pro firmy zárukou přežití. Zisk jako jediný smysl byznysu už nestačí. Nově je potřeba přehodnotit vše od poskytování produktů přes udržitelnost výroby až po zapojení zaměstnanců.
Jak komunikovat se zákazníky?
Zásadní pro rozvoj firmy je její komunikace směrem k zákazníkům. Zatímco v minulosti bylo shromažďování souborů cookies třetích stran běžný způsobem, jak lépe cílit na zákazníky a posílit vztahy mezi nimi a značkou, dnes je více kladen důraz na ochranu osobních údajů. Namísto toho se tak společnosti nyní zaměřují na data získávaná napřímo od svých zákazníků. Hranice mezi užitečným a nadměrným množstvím shromažďovaných informací je však poměrně tenká.
Týmoví hráči
Co se týče zaměstnanců, tak pro třetinu firem je hlavní devizou dobrého pracovníka jeho schopnost efektivně spolupracovat v týmu. Firmy mají proto stále větší tendenci přijímat zaměstnance s dobrými analytickými schopnostmi a týmovým duchem.
Nákupy na Facebooku
Řada společností hodlá v průběhu následujícího roku investovat do hybridních zákaznických řešení. Důvodem je, že digitalizace se v posledních měsících neustále zrychluje a e-commerce stále nabývá na důležitosti. Zákazníci však nově vyžadují kombinaci digitálních a fyzických zážitků, a zejména mladší generace chce nakupovat prostřednictvím sociálních médií, hlasových asistentů nebo virtuální reality.
Umělá inteligence na postupu
Služby zákazníkům lze posílit pomocí umělé inteligence. Nejčastěji motivuje zákazníky k nákupu včasná nabídka a komplexní zákaznická podpora. Umělá inteligence má v marketingu řadu využití, aktuálně však firmám pomáhá především se zacílením správné nabídky ve správný čas a s poskytováním kvalitních služeb, které lidé ocení po prodeji zboží. Díky umělé inteligenci dokáží firmy lépe předpovědět, co si zákazníci koupí. Díky tomu se vyhnou zásobám těžko prodejného zboží.
Speciální příloha FIRMY V OLOMOUCKÉM KRAJI II je součástí tištěného vydání PROSTĚJOVSKÉHO Večerníku, který vychází v pondělí 5. prosince