Stojí právě tato restaurace za návštěvu? To je otázka, kterou si pokládá každý, kdo hledá místo, kam by mohl zajít s partnerem, případně s celou rodinou na společný oběd. Pokud nemáte doporučení od známých, pak nezoufejte. Existuje řada signálů a výstražných znamení, které vám mohou pomoci odlišit kvalitní podnik od toho špatného. Jestliže si jich budete všímat, pak je větší pravděpodobnost, že se tam i dobře najíte. Jaké jsou tedy faktory, které vám mohou pomoci v poznání, že je restaurace tou pravou pro váš oběd či večeři?

 

1. Zastaralé internetové stránky

Restauraci, kde se dobře najíst, hledá řada lidí nejprve na internetu. To, jak se podnik představuje na síti, nám o jeho kvalitě a úrovni mnohé napoví. Pokud restaurace za něco stojí, věnuje své webové prezentaci aspoň minimální čas a úsilí.

2. Vchod

Vchod do restaurace je pro vás prvním vodítkem, které napoví, co můžete od obsluhy a jídelního lístku očekávat. Je-li vchod zanedbaný nebo špinavý, raději se otočte a hledejte místo, kde se najíte, někde o kus dál.

3. Poloprázdná restaurace

Je právě doba oběda a vy v restauraci narazíte jen na znuděnou servírku a kuchaře, který si před vchodem dává cigaretu? Tady asi bude něco špatně... Pokud je v restauraci plno, je to pro vás důkaz, že tu vaří dobře a hosté se sem rádi vrací.

4. Zápach z kuchyně nebo toalet

Zápach je dostatečně výstražným signálem k opuštění restaurace. Do nosu vás také může uhodit cigaretový kouř, pokud má restaurace nedostatečné odvětrávání kuřácké místnosti.

5. Hlasitá a nevhodná hudba

Hlasitá a nevhodná hudba vám dokáže návštěvu restaurace pořádně znepříjemnit. Kdo by si chtěl u rodinného oběda připadat jako na diskotéce?

6. Příliš obsáhlý jídelníček

Nekonečně obsáhlý seznam jídel nevěstí nic dobrého. Nebo si opravdu myslíte, že zdejší kuchař umí perfektně připravit více jak sto jídel? Některé vyhlášené restaurace nabízí třeba jen pět chodů. Je to záruka, že dostanete na talíř pokrm z čerstvých surovin a připravený s maximální péčí.

7. Názvy jídel

Jsou názvy jídel mlhavé nebo příliš vyumělkované? Vy přece chcete vědět, co si objednáváte a co se před vámi za několik málo minut objeví na talíři. Jak se ale orientovat v názvech, kterým tvůrce jídelního lístku přisoudil tajemný či příliš originální název?

8. Špatná úroveň toalet

Stav, v jakém je sociální zařízení, vám o podniku prozradí mnohé. Když nejsou záchody čisté, jak bude asi vypadat kuchyně?

9. Chování obsluhy

Pokud vejdete do restaurace, usadíte se a obsluha si vás nevšímá déle než 10 minut, a to i když je restaurace přeplněná, raději odejděte. Stejně jako v případě, že je obsluhující personál nepříjemný, arogantní a nejeví zájem splnit vaše přání.

10. Neuznaná „reklamace“

Může se stát, že je jídlo špatné nebo studené. Pokud obsluze tuto skutečnost oznámíte a ona se s vámi pohádá, odmítne jídlo vyměnit nebo vám ho zaúčtuje, je jasné, že do jejich podniku se jen tak nevrátíte.

 

Speciální příloha věnovaná nejen jídlu a řemeslu vychází jako součást tištěného vydání PROSTĚJOVSKÉHO Večerníku v pondělí 12. června