Také letošní léto nabídlo Statutární město Prostějov, za finančního přispění Olomouckého kraje, průvodcovskou službu. Návštěvnost byla nižší než v předešlých letech, což částečně způsobila doznívající proticovidová opatření a také obavy turistů z nošení roušek nebo případného doložení certifikátu o testování či očkování. Přesto této služby využilo téměř 800 turistů. Největší zájem byl o prohlídky interiérů radnice a o výstup na radniční věž.
Druhým rokem proběhly Prohlídky s primátorem, které se setkaly s velkým zájmem. První muž města František Jura návštěvníky provedl nejen reprezentativními prostorami radnice, ale také místnostmi, které běžně nelze navštívit. Primátorské prohlídky se tak staly novou tradicí, která je spojena se zahájením a ukončením turistické sezóny v Prostějově. Průvodcovskou službu zajišťovali zaměstnanci Turistického a informačního centra magistrátu a studenti Střední odborné školy podnikání a obchodu v Prostějově.
S velkým zájmem se také setkaly Skryté příběhy, do kterých se naše město zapojilo. Na trase od hlavního vlakového nádraží se účastníci zaposlouchali do příběhu vyprávěného akademikem Ottou Wichterlem. Na jednotlivých zastaveních účastníci pomáhali posunovat historii tím, že řešili úkoly, a za to získávali body. Skrytý příběh v Prostějově je příběhem objevení měkkých kontaktních čoček. Od 15. května do 15. září tuto trasu absolvovalo 735 osob. Ve srovnání s nedalekým Přerovem byl o prostějovský Skrytý příběh větší zájem. „Zapojení města do této mobilní hry pro rodiče s dětmi byl velmi dobrý nápad a pomohl zatraktivnit město pro turisty,“ podotkl Marek Moudrý, předseda Komise pro cestovní ruch a podporu podnikání.
Také projekt #Prostějov baví, který město na letošní léto připravilo, se setkal se zájmem poskytovatelů ubytování a turistům ubytovaným v Prostějově nabídl zajímavé atraktivity zdarma. „Cílem projektu bylo podpořit ubytovací služby, které výrazným způsobem zasáhla protiepidemická opatření. Poskytovatelé ubytování zdarma obdrželi kartičky #Prostějov baví, které ubytovaným hostům umožnily využít vybrané služby zdarma. Snažili jsme se tak zatraktivnit Prostějov pro turisty a ´přimět´ je k ubytování v našem městě. Vydána byla více než stovka kartiček, což na zkušební pilotní rozjezd je velmi pěkné číslo. Z evidence je vidět, že k nám přijeli turisté například ze severu Čech, Prahy, Kutné Hory nebo například z Polska,“ podotkla náměstkyně Milada Sokolová, která společně s předsedou Komise pro cestovní ruch a podporu podnikání Markem Moudrým s námětem přišla.
„Projekt #Prostějov baví byl určen návštěvníkům, kteří se v Prostějově ubytovali alespoň na dvě noci. Do projektu se aktivně zapojilo šest poskytovatelů ubytování. Turisté od ubytovatelů obdrželi kartičky opravňující bezplatnou návštěvu aquaparku, minigolfu u akvaparku, kina Metro nebo letního kina Metro, prostějovského muzea včetně galerie Špalíček a Červeného domku v Kostelci na Hané,“ dodala Sokolová s tím, že využít mohli také zábavní centrum Šmoulíkov nebo Laser Arénu Prostějov. Marketingová podpora proběhla například v tištěných a elektronických médiích, sociálních sítích a na turistických webech.
Speciální příloha ŽIVOT VE MĚSTĚ II vychází jako součást tištěného vydání PROSTĚJOVSKÉHO Večerníku v pondělí 22. listopadu