Po dvou letech je hotovo! Každodenní kolony na D46 by měly být alespoň na nějaký čas minulostí. Uplynulý čtvrtek 13. října byl opět plnohodnotně zprovozněn sjezd Prostějov - střed. Stavba za 196 milionů korun zahrnuje vybudování nového dálničního mostu a připojovacích i odbočovacích pruhů. Zhruba ve své polovině rovněž ustaly práce na rekonstrukci estakády Haná.

 

S kompletní opravou mimoúrovňové křižovatky Prostějov – střed se začalo už koncem léta 2020, kdy zde byly zahájeny projekční práce. Loni se vše rozběhlo naplno, když byla zdemolována a následně vybudována první polovina dálničního mostu ve směru na Brno. Po zimní pauze stavba letos pokračovala a dokončena byla v závěru uplynulého týdne.

„Od pátku 14. října byl zprovozněn jeden pruh v každém směru, nejpozději v úterý 18. října by měly být již průjezdné všechny čtyři pruhy,“ nastínil přímo na místě tiskový mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl, podle něhož byla nákladná rekonstrukce křižovatky potřebná k tomu, aby se z D46 stala „plnohodnotná dálnice“.

Letos se rovněž rozběhly navazující práce na rekonstrukci estakády Haná. I ty se na konci týdne uložily k zimnímu spánku. „V tomto případě jsme zhruba v polovině, neboť byl opraven první ze dvou mostů, po nichž estakáda vede. Mimo jiné na něm byla vyměněna mostní ložiska tak, aby se jejich životnost prodloužila o dalších dvacet let. Vznikla tady rovněž nová protihluková stěna. Práce na druhém mostě budou pokračovat ještě v příštím roce,“ objasnil Jan Rýdl.

Dokončená stavba „D46 MÚK Prostějov-střed“ patří mezi několik dalších podobných doplnění připojovacích a odbočovacích pruhů na dálnici D46 mezi Olomoucí a Vyškovem. V rámci dvouleté stavební činnosti vznikly nové mimoúrovňové větve umožňující bezpečnější nájezd nebo výjezd řidičů využívajících D46. Rozsáhlejší změny organizace provozu byly omezeny blízkou zástavbou, vedení dálnice přímo přes Prostějov neumožnilo projektantům navrhnout větší změny než přídatné jízdní pruhy šířky 3,25 metru. Původní uspořádání mimoúrovňové křižovatky sloužilo od roku 1991 až 1992, kdy došlo na postupné zprovoznění jednotlivých částí.

 

 

42 mapa