Bez možnosti prodávat své zboží (Večerník o kauze informoval v předminulém vydání - pozn.red.) se klub SK Prostějov 1913 dohodl s LHK Jestřábi na jeho odkupu. Uzavřený pakt mezi oběma zainteresovanými subjekty však platil jen ár hodin, poté vzal za své stejně rychle jako předešlé spolupráce.
Alkoholické i nealkoholické nápoje v hodnotě zhruba pětadvacet tisíc korun odmítli Jestřábi odkoupit, i když se na tom předem s klubem SK 1913 dohodli prostřednictvím mediátora, jímž nebyl nikdo jiný, než náměstek primátora a radní za oblast školství a sportu Miloš Sklenka. Jaroslav Luňák tak znovu potvrdil, že z jeho strany předem stanovené dohody neplatí a co bylo včera, není dnes! Zaniknout by přitom nemělo, že zisk z prodeje stánku eskáčka by šel výhradně do řad mládežnických výběrů, například na výzbroj a výstroj. Leč bohužel...
U sudů piva by byl odmítavý postoj ještě poměrně pochopitelný. Klub LHK je smluvně vázán s pivovarem Litovel a další druhy piva tak během zápasů nemůže prodávat. Vedení SK 1913 však neuspělo ani s nealkoholickými nápoji. Marketingový manažer klubu Michal Mareš nejprve odkázal vedení mládeže na vedoucího jejich bufetu na stadionu během zápasů pana Klváčka s tím, že s nealkoholickými nápoji problém nevidí, takže v této záležitosti rádi pomohou. „Já ale o žádné dohodě mezi oběma celky neslyšel, tato skutečnost šla mimo mě. Zprávy o možném odkupu jsem samozřejmě měl. U piva to ale z mé strany bylo nereálné. Jednalo se o pivo Svijany a já mám smlouvu s Litovlí, takže bych si tím jen mohl uškodit. U nealko sortimentu to pro mě nebylo zboží, které bych standardně prodával, takže nevím, zda bych jej udal, proto jsem se tak rozhodl nabídku nepřijmout,“ konstatoval pro Večerník dotázaný provozovatel stánků při hokejových duelech.
„Původní návrh ze strany SK 1913 Prostějov zněl, že pokud není možná dohoda, odprodají zakoupené zboží a pak stánek ihned uzavřou. Ten se však panu Luňákovi nakonec nezdál. Druhý návrh byl, ať tedy LHK odkoupí zboží pro své potřeby a rozprodají se na utkání mužů. Pan Luňák řekl, že vše odkoupí za nákupní ceny, s čímž jsme souhlasili. Pak ovšem začaly problémy s pivem, a nakonec z dohody sešlo úplně,“ shrnul co nejstručněji nehezkou anabázi mejlů, telefonátů a osobních schůzek mezi zainteresovanými Karel Piňos, jednatel SK Prostějov 1913, s.r.o.
K celé záležitosti jsme se snažili získat vyjádření nejprve Jaroslava Luňáka, který ale s novináři dlouhodobě nekomunikuje, pokud on sám nepotřebuje, posléze pak i marketingového manažera Michala Mareše. Večerník se slušně dotázal, proč z původní dohody sešlo a z jakého důvodu ji klub nedodržel. Mareš, který má na starosti mediální stránku, ovšem odmítl tuto záležitost jakkoliv komentovat.