Nemalé pozornosti se v posledních letech dostává nádražím a stanicím na menších tratích. Mnoho budov bylo v minulosti na okraji zájmu. A se ztrátou pokladen a personálu, který se dříve o chod stanic a tratí staral, začaly chátrat. Ani Prostějovsku se tento osud nevyhnul.
Uzavřené a nevyužívané jsou stanice ve Dzbeli, Ptenském Dvorku, Konici, ale i jinde. Příkladem jsou Čelechovice na Hané nebo Náměšť na Hané. Právě v Náměšti se zrodily snahy o záchranu, které organizuje místní nadšenec Martin Kašpar, jenž ohledně nádraží a historie tratí vyvíjí i přednáškovou činnost. Jak ale bude vypadat blízká budoucnost stanic, na něž se zatím s opravami nedostalo? Zatím nijak výrazně jinak. Na dotaz, zda se chystá nějaká větší oprava nádražíček na Prostějovsku, dostal Večerník zápornou odpověď. „V uvedených stanicích a zastávkách se pro letošek neplánuje žádná větší stavba. Bude probíhat běžná údržba s drobnějšími opravami, které nebudou mít dopad na cestující,“ uvedl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda. Pouze u Nezamyslic a stanice Prostějov hlavní nádraží se počítá s výraznou proměnou. V případě Nezamyslic hrozí odbourání části budovy a modernizace zbytku. V Prostějově by mělo dojít k modernizaci budovy a hlavně nástupišť. „Jde vesměs o nádraží na tratích, pro které Správa železnic výhledově počítá s modernizací,“ říká pak Gavenda ke stanicím Nezamyslice či Pivín.