Zhruba před rokem Večerník přinesl zprávu o tom, že Městský soud v Praze zahájil insolvenční řízení se společností Čezeta Motors, která ve Vrahovické ulici v Prostějově vyrábí elektrické skútry Čezeta. S odstupem času nás zajímalo, jak se situace vyvinula.
Insolvenční návrh podal generální ředitel a majoritní vlastník společnosti Čezeta Motors Neil Eamonn Smith, který jej zdůvodnil tím, že se firmě nepodařilo najít kupce a její stávající majitelé nebyli ochotni vložit dostatečnou hotovost pro další pokračování výroby. Závazky společnosti byly tehdy vyčísleny na 13,273 milionu korun, zatímco hodnota jejího majetku na 5,265 milionu korun.
V rámci probíhajícího insolvenčního řízení však vyšlo najevo, že druhý z jednatelů společnosti s podáním návrhu nesouhlasil.
„Pan Smith je ve střetu zájmů se zájmy společnosti, což ostatně řeší právě zdejší soud,“ vyjádřil se v této souvislosti u pražského soudu Daniel Gašpar ze Slovenska. Vyřešením sporů mezi oběma jednateli se zabývá dozorčí rada firmy. Na návrh jejího člena pak bylo soudní jednání odročeno na letošní květen. Špatnou, nicméně dosti zásadní zprávou je ovšem také to, že během uplynulého roku nikdo k soudu nepředložil návrh na případnou reorganizaci společnosti, což by ji mohlo pomoci zachránit.
Společnost před lety přišla s prototypem elektrického skútru, který vycházel ze slavného „prasete“ vyráběného továrnou ČZ v 50. a 60. letech minulého století. V letech 2018 až 2020 vyrobila společnost první sérii 60 skútrů typu 506, které vyvezla do deseti zemí v Evropě.