Nepříliš pozitivní zprávy o novinkách v jednáních mezi zástupci vedení prostějovského magistrátu s představiteli Správy železnic si na úterním zasedání vyslechli zastupitelé. Podle proslovu náměstka primátora Jiřího Rozehnal se zdá být v otázkách investic Správy železnic na katastru našeho města vše špatně... Rekonstrukce místního nádraží byla odložena o další tři roky! Stejně tak z důvodu nadměrných investic byly do roku 2027 odloženy rekonstrukce hlavního nádraží i výstavba tunelu pod železničním přejezdem ve Vrahovické ulici.

 

Informace o osudu budovy místního nádraží v Prostějově jsou pravidelným bodem jednání zastupitelstva už nějaký ten rok. Minulé úterý náměstek Rozehnal ale novými zprávami nikoho nepotěšil. Zmíněné investice Správy železnic byly původně naplánovány na rok 2024, nyní je už ale jasné, že tyto záměry budou posunuty o další tři roky...  „První nepříjemnou zprávou je, že aparát Správy železnic bude zeštíhlen a oblastní ředitelství v Olomouci, se kterým jsme jednali o mnoha stavebních investicích, se přesunuje do Ostravy. Navíc jsem se dozvěděl, že veškeré investice v Prostějově spočítala Správa železnic na deset miliard korun, což je pro tuto organizaci vzhledem k plánovaným úsporám neakceptovatelné. Z posledního jednání tedy vyplynulo, že oproti původním plánům zahájení v roce 2024 je rekonstrukce hlavního nádraží v Prostějově společně s výstavbou podjezdu ve Vrahovické ulici odložena na léta 2025 nebo 2026. Rekonstrukce zkapacitnění tratě z Olomouce do Prostějova je rovněž odložena na rok 2026. a Rekonstrukce budovy místního nádraží i kolejiště a nástupišť se pak odkládá až na rok 2027,“ uvedl náměstek prostějkovského primátora Jiří Rozehnal (ANO 2011) s tím, že navíc jsou ještě v budově místního nádraží určité části technologického zařízení, které jsou zbytné k provozu nádraží. „To znamená, že budova může být nabídnuta městu až po provedené rekonstrukci, kdy dojde k vymístění tohoto zařízení,“ dodal.