Smlouvu na zajištění dopravní obslužnosti pro město Prostějov podepsal v uplynulém týdnu staronový primátor František Jura a předseda představenstva FTL Jaroslav Hanák. Kontrakt o veřejných službách v přepravě cestujících, tedy zajištění dopravní obslužnosti pro město Prostějov, je uzavřena na období 10 let, konkrétně od roku 2024 do roku 2033. Informaci zveřejnil web prostějovské radnice.
Desetiletou zakázku na zajištění provozu autobusů městské hromadné dopravy v Prostějově v letech 2024 až 2033 vyhrála společnost FTL – First Transport Lines, která 15 autobusových linek v tomto městě provozovala i v předchozích letech. Jak vyplývá ze zprávy ČTK, magistrát od účastníků veřejné soutěže obdržel tři nabídky. Radnice hodnotu zakázky ve vyhlášeném tendru odhadovala bezmála na 236 milionů korun, FTL zvítězila s cenovou nabídkou 169,9 milionu korun.
Společnosti FTL příští rok skončí smlouva s městem s předchozího tendru. Podle podmínek veřejné soutěže musí být všechny autobusy MHD nízkoemisní nebo bezemisní. Vozidla mají mít také snížené nástupní plochy a fotobuňky, díky kterým bude možné sčítat cestující. Získané informace chce město využít při organizaci MHD. Podmínka nízkoemisních autobusů byla do tendru podle primátorovy náměstkyně Aleny Raškové (ČSSD) zanesena kvůli tomu, že Prostějov se vyznačuje špatnými rozptylovými podmínkami a v zimních měsících obyvatele často sužuje smog.
Prostějovská radnice chce kvůli rostoucím nákladům na provoz linkových autobusů od příštího roku zefektivnit městskou hromadnou dopravu. Nedávno si proto zadala zpracování analýzy MHD a návrhu úsporných opatření. Radní podle Raškové připravují pro současný dopravní model městské hromadné dopravy změnu. „Jde nám o její zefektivnění ve srovnání se současným stavem a také o návrh úpravy dopravního řešení, tedy jízdních řádů, vedoucí ke snížení nákladů na její provoz o pět až deset procent,“ uvedla dosluhující náměstkyně pro ČTK.
Objednaná dokumentace bude obsahovat technicko-ekonomickou analýzu provozu MHD v Prostějově, analýzu frekvence cestujících, hodnocení poměru přepravní nabídky a poptávky, redukci spojů v přepravních špičkách a v běžném dni, návrh úprav tarifního a odbavovacího systému a ekonomické vyhodnocení.