Tohle bude řidiče ve městě bolet... Ale do budoucna by to snad mohlo dopravě pomoci. Rondel v Olomoucké ulici patří dlouhodobě k nejvytíženějším v Prostějově. Jeho větve vedou nejen do Držovic, ale také ve směru do obchodní zóny, na dálnici D46, ale i na severní obchvat města. Na něco takového však nebyla kruhová křižovatka původně stavěná. I proto by ji měla příští rok čekat přestavba.
Od konce loňského listopadu je zcela průjezdný severní obchvat města Prostějova. Po letech příprav se jednalo o největší dopravní investici posledních tří dekád. Vybudování zhruba tři kilometry dlouhé části vnějšího městského okruhu přišlo na více než 400 milionů korun. Severní obchvat začíná u rondelu v Olomoucké ulici. A právě ten by v příštím roce měl doznat zásadních úprav.
Za jeho plánovanou proměnou stojí iniciativa vedení Prostějova. „Stávající okružní křižovatka již nevyhovuje současnému dopravnímu zatížení. Po úpravách by měla umožňovat plynulé napojení všech vozidel vjíždějících do tohoto prostoru,“ vysvětlil důvody rozšíření rondelu náměstek prostějovského primátora Jiří Rozehnal.
Investice za zhruba 20 milionů korun bude v režii Olomouckého kraje. Aktuálně se již podařilo dokončit projektovou dokumentaci. Navíc krajský rozpočet na příští rok s investicí do rondelu počítá. „Okružní křižovatka je navržena jako šestiramenná, jednopruhová ve tvaru elipsy. Součástí úprav bude rovněž plynulé napojení přilehlých pochozích ploch, nové veřejné osvětlení a přeložky sítí,“ přiblížil Rozehnal s tím, že stavba by měla probíhat ve dvou etapách. „Severní a jižní část se budou dělat odděleně,“ objasnil náměstek prostějovského primátora.
Na loňské otevření severního obchvatu města by měla navázat výstavba tzv. severozápadního kvadrantu, jenž by měl urychlit dopravu mezi výpadovkami na Kostelec na Hané a Blansko. Součástí investice má být mimo jiné i cyklostezka či vybudování lávky pro cyklisty, která by zabránila nebezpečnému křížení s rušnou silnicí. Vše je otázkou vzdálenější budoucnosti.