Není jižní spojka jako jižní spojka. Zatímco ta pražská je synonymem pro neustálý dopravní ruch či kolony, v případě Prostějova je situace daleko klidnější. Nicméně ani v tomto případě – tedy spojnici Určické a Krasické ulice – se nevyhýbají komplikace spojené s dopravou. A o některých se hovoří už delší dobu.
Lidi žijící mimo město na tomto silničním úseku zaujme například autobusová zastávka. Ale bez řádu, vyznačených čísel busů, které tam zastavují. Jedná se jen o jakousi kostru. Ta naznačuje, že se v minulosti počítalo se zavedením Městské hromadné dopravy. Ta však dosud není a nejbližší zastávka se nachází ve vzdálenosti zhruba pět set metrů na obě strany. Opuštěná pak zůstává připomínkou toho, že tudy autobusy sice jezdit měly, ale hygiena provoz nákladní dopravy po silnici nedovolila. Ani autobusy, ani nákladní automobily tudy dodnes jezdit nemůžou.
Opakovaně se ale tato otázka dříve řešila. Jak je tomu nyní? „Vůbec to nebylo na pořadu dne. Nebavili jsme se o tom už docela dlouhou dobu. I tak je ale v místě provoz hodně hustý,“ uvedla náměstkyně primátora Alena Rašková k silnici, která slouží lidem, aby se vyhnuli tlačenicím v centru města, ale také jako objízdná trasa při opravách.
Severní část Okružní ulice pak po část její délky lemuje i protihluková stěna, která chrání před hlukem zejména Sídliště Boženy Němcové. Na jižní straně ulice se však nyní staví několik bytových domů, další jeden už je hotový. A okna části z nich směřují přímo do ulice. Plánuje tedy magistrát výstavbu protihlukových zdí?
„Plánuje se projekt celého prostoru a jeho úprav. Až to bude aktuální, bude se uvažovat o tom, zda a kde vznikne protihluková stěna, kde cyklostezka a kde jsou inženýrské sítě,“ informovala Rašková. Realizace se ale místní obyvatelé dočkají až v dalších letech. „Řekla bych, že se bude jednat o dobu dvou tří let. Během té doby by mělo být vše nakreslené a dořešené,“ upřesnila náměstkyně prostějovského primátora.