Některé obce a města se snaží v posledních letech získat do svého majetku budovy nádraží. Důvodem je špatný stav budov, nezájem dosavadních vlastníků a taky snaha o nové využití. Jedním z takových měst je i Konice. Více než deset let už zde lidé nekoupí na nádraží lístek. A budova je nadále zavřená. Vedení města by ten stav přitom rádo změnilo.
Budova nádraží v Konici na první pohled nevypadá špatně. Naopak při celorepublikovém porovnání patří stále spíše k těm novějším. Brzy ale člověk zjistí, že se zde v zimě cestující neohřáli a prázdný objekt je dlouhodobě jen skořápka. Přitom zájem ze strany města, aby zde vše fungovalo, by zde byl. „Požádali jsme Správu železnic o převod budovy do majetku města. Správa železnic na tom už asi rok intenzivně pracuje. Věřím, že nepoleví a jednou bude stanice v majetku Konice,“ konstatoval s mírnou ironií starosta Konice Michal Obrusník. Sdělil rovněž, jaké by s budovou byly plány. „Poměrně jednoduché. Především bych chtěl nechat otevřít čekárnu pro lidi, je to pro ostudu! Zvlášť když na tom vyhnálkově někdo čeká. Nebo na peróně, kde zkrátka táhne,“ poznamenal.
Budova musí mít ale i další využití. „Uvidíme, jestli tam uděláme reuse centrum nebo něco jiného. Existuje podmínka, že to musí sloužit veřejným zájmům. Ideální by bylo časem shodit střechu a vypumpovat budovu o metr výš a vybudovat tam podkrovní byty. Teď je to ale nízké, bylo by potřeba zvednout střechu,“ vyjádřil se Obrusník. I přes na první pohled dobrý stav na tom není stavba úplně nejlépe. „Budova je prasklá. Sice to nevypadá, že by to nějak dál vadilo, ale může s tím být cokoli,“ konstatoval rameny starosta.
Konice není jediným místem, kde obec nebo soukromník usiluje o zisk nádraží. Velkou snahu o zachránění budovy projevil třeba Martin Kašpar v Náměšti na Hané. Také v Prostějově se mluví o převzetí místního nádraží. I zde se ale jedná o dlouhodobý problém.