O aktuálních záměrech byla na minulém zasedání předsedou Jiřím Pospíšilem informována dopravní komise statutárního města Prostějova. Cílem současné koalice je především pokračování na zvýšení plynulosti dopravy, čemuž by mělo prospět dokončení severozápadního obchvatu a vybudování nájezdu na dálnici D46 u Žešova směrem na Olomouc. Dalším důležitým bodem je pro komisi parkování, kde už se připravuje nový systém.
„V rámci dopravy máme spoustu vizí a plánů, které bychom chtěli buď naplnit, nebo alespoň v tomto volebním období připravit,“ započal představení nejen svých plánů Jiří Pospíšil (PéVéčko). Jedním z nich je ve spolupráci s Olomouckým krajem rozšíření okružní křižovatky v ulicích Olomoucká a Konečná. „Olomoucký kraj má ve svém rozpočtu na letošní rok schváleny finanční prostředky na navýšení kapacity tohoto kruhového objezdu. Problém je ovšem s jedním vlastníkem pozemků, které by měly být dotčeny stavbou. Ten nechce dát svolení k rozšíření kruhového objezdu. My ovšem rozšíření vzhledem k zprovoznění severního obchvatu považujeme za nezbytnost. V rámci jednání se proto i nadále budeme snažit dojít k nějaké rozumné dohodě,“ prozradil náměstek primátora, který má dopravu ve své gesci.
Dalším významným projektem je dokončení severozápadního obchvatu, který by propojil Kosteleckou a Plumlovskou ulici. „Jedná se o pokračování severního obchvatu směrem na Mostkovice s výjezdem u místního hřbitova. Toto propojení by opět velmi přispělo k odlehčení dopravy v Prostějově a také v Mostkovicích. V současné době jsou zpracovány studie a připravují se další kroky tak, aby mohl Olomoucký kraj za pomoci našeho města vykupovat pozemky pro realizaci stavby,“ nastínil další ze strategických záměrů Pospíšil.
Novinkou by mohl být také nájezd na dálnici D46 ve směru na Olomouc u Žešova, kde zatím mohou řidiči najet jen opačným směrem na Vyškov. „Ke snížení dopravy v Prostějově by tento nájezd jednoznačně pomohl. Do budoucna by měl přispět i k rychlejšímu nájezdu integrovaného záchranného systému na dálnici, pokud dojde k nějakým neočekáváným událostem,“ míní náměstek primátora.
A změny čekají i parkovací místa! „Chtěli bychom je stále budovat, protože je to problém nejen v Prostějově. Připravujeme nový systém parkování, který by měl být postupně rozšířen na území celého města. Do konce července by měla být připravená studie, následně projekt, pak postupné zavádění systémových pravidel od centra města dále,“ poznamenal k tomuto bodu Jiří Pospíšil s tím, že systém by měl být založen na podstatě parkovacích zón a podobně jako v jiných městech by měl přispět k většímu komfortu parkování občanů.
V neposlední řadě bude v dalších letech pokračovat i budování cyklostezek, které by měly spojit Prostějov i s okolními vesnicemi. Jednat by se mělo například o cyklostezku Romže, která je plánovaná z Kostelce přes Ptení až do Konice. Další cyklostezka by pak měla vzniknout mezi Vrahovicemi a Vrbátkami.