(Radka Miloševská, tisková mluvčí společnosti Agel)Na 9000 zaměstnanců pracuje v České republice pod značkou AGEL. V drtivé většině jde o zdravotníky, lékaře i nezdravotnický personál v nemocnicích a dalších zařízeních. Ročně zde ošetří téměř 100 tisíc hospitalizovaných pacientů na 2800 lůžkách a v 1400 ambulancích provedou 7,4 milionů ambulantních vyšetření. Zvláště pro toto náročné povolání je nutností zajistit nejen dobré pracovní podmínky, které zaměstnancům dávají stabilní pracovní možnosti, ale také poskytnout benefity, jimiž zaměstnavatel prokazuje svým pracovníkům výborný přístup a motivaci k pracovním výsledkům.
„My, personalisté, máme díky této soutěži možnost ukázat celé republice, co našim zaměstnancům nabízíme. To zvláště na pracovním trhu ve zdravotnictví s ohledem na nedostatek pracovních sil skutečně není jednoduché a konkurence je veliká. Přesto se nám na základě personalistických ukazatelů, jako jsou náklady na vzdělávání, benefity a všemi dalšími nástroji kvality pro zlepšení pracovních podmínek podařilo v soutěži Sodexo Zaměstnavatel roku 2023 získat v regionálním kole prvenství v nejvyšší vyhlášené kategorii,“ říká personální ředitelka AGEL v České republice Lucie Rozbořilová Štěpánková.
Soutěž Sodexo Zaměstnavatel roku je v České republice jedinou soutěží, která hodnotí společnosti z pohledu lidských zdrojů. A zvítězí Ti, kteří mají nejlepší přístup ke svým zaměstnancům, zachovávají příjemné pracovní prostředí a zajišťují svým lidem co nejlepší možné podmínky. „Udělení titulu podle mezinárodní metodiky Saratoga společnosti PricewaterhouseCoopers znamená pro oceněnou firmu certifikát kvality v oblasti řízení lidských zdrojů. Sleduje přitom nejen finanční ukazatele, náklady na vzdělávání, či míry interního povyšování a dobrovolných odchodů, ale také třeba investice na charitu a podporu místních společenství. Jedná se tedy o velmi komplexí hodnocení personální politiky,“ komentoval výsledky za organizátory ředitel Klubu zaměstnavatelů Pavel Hulák. „Pro naši společnost jsou spokojení zaměstnanci společně se spokojenými pacienty zásadní prioritou. Osobně vím, jak je jejich práce náročná fyzicky a psychicky. Naším cílem je mít zaměstnance erudované, kontinuálně se vzdělávající, schopné skloubit povinnosti pracovní i osobní tak, abychom byli pro naše pacienty empatickými odborníky se srdcem na pravém místě. Je pro nás ctí, že jsme na správné cestě ke splnění našich vizí,“ říká místopředsedkyně představenstva AGEL Marie Marsová.
Práce personalistů ovšem nyní nekončí. Momentálně mají v soutěži přihlášeny další dva projekty, které nyní vyhodnocují odborníci. „Prvním z nich je „Akademie AGEL“ jejímž smyslem je vzdělávání v každém věku a v každé profesi, tedy nejen zaměstnanců, ale i absolventů, žáků našich zdravotnických škol nebo třeba dětí v mateřských školkách. Druhým projektem je „Sladění osobního a profesního života s AGELEM“, kde akcentujeme důležitost rovnováhy mezi osobním pracovním životem zaměstnanců s cílem pomoci zvládnout jejich rodinné, pracovní a společenské povinnosti. Výsledek hodnocení se dozvíme na podzim,“ upřesnila Lucie Rozbořilová Štěpánková.
AGEL je nejúspěšnějším poskytovatelem zdravotní péče ve střední Evropě. Jen v České republice v současné době AGEL provozuje 14 nemocnic, síť poliklinik, síť lékáren, laboratoří, distribuční společnosti a další specializovaná zdravotnická zařízení. Od roku 2006 působí AGEL také na Slovensku. Zdravotníky vzdělává v AGEL Střední zdravotnické škole a Vyšší odborné škole zdravotnické. Je předním inovátorem v oblasti vědy, výzkumu, rozvoje telemedicíny a elektronického zdravotnictví.