Koncem června došlo po delší době opět k setkání členů vedení prostějovského magistrátu se zástupci Generálního ředitelství Správy železnic. Jak Večerník již několik let pravidelně informuje, právě Správa železnic má v Prostějově v plánu hned několik významných investic v řádu stovek milionů korun. Ovšem jak se Večerník dozvěděl, rekonstrukce hlavního i místního nádraží včetně výstavby podjezdu pod železničním přejezdem ve Vrahovické ulici jsou nyní odloženy o další roky. Snad se začne v roce 2030 nebo 2031...
Podle informací, které ještě vloni na podzim obdrželi všichni prostějovští zastupitelé, měla Správa železnic začít například rekonstrukci hlavního nádraží v roce 2027, což už tehdy znamenalo odklad o tři roky. „Musím říct, že na schůzce s představiteli vedení Správy železnic jsem se dozvěděl o dalších odkladech. Rekonstrukce hlavního nádraží začne v letech 2030 až 2031, stejně tak tomu bude i v případě opravy budovy místního nádraží a také zkapacitnění železniční tratě z Olomouce do Prostějova. Zástupci Správy železnic mě zároveň informovali, že souběžně s rekonstrukcí hlavního nádraží v Prostějově proběhne i výstavba podjezdu pod železničním přejezdem ve Vrahovické ulici a rozšíření přejezdu u takzvané myší díry ve Vrahovicích,“ řekl Jiří Rozehnal (ANO 2011), náměstek primátora pro stavební investice v Prostějově.
Prostějovští radní se pak v úterý 27. června zabývali výstavbou cyklostezky do Vrbátek, která s plány Správy železnic úzce souvisí. „V roce 2021 bylo totiž zadáno zpracování projektové dokumentace na cyklistickou stezku Vrbátky, které však bylo z důvodu plánované modernizace železniční tratě mezi Olomoucí a Prostějovem pozastaveno. Jedná se o úsek od podjezdu v Kyjevské ulici ve Vrahovicích po nádraží Vrbátky vedené vlevo podél železniční tratě ve směru na Olomouc. V minulém roce Správa železnic dokončila studii modernizace železniční tratě a upřesnila své vyjádření k možnosti vedení trasy cyklistické stezky. Vzhledem k tomu, že v minulosti se nám osvědčilo osobní jednání s vlastníky dotčených pozemků, pozveme je na jednání, na kterém by jim byla trasa vedení cyklostezky představena,“ sdělil Jiří Rozehnal, jehož se Večerník zeptal, kolik pozemků bude potřeba odkoupit a jakou cenu město jejich vlastníkům nabídne. „Vlastníkům bude nabídnuta základní výkupní cena ve výši 300 korun za metr čtvereční. Jedná se o celkem dvanáct částí pozemků se třinácti vlastníků či spoluvlastníků v katastru Vrahovice a osm částí pozemků od pěti vlastníků či spoluvlastníků v katastru Čechůvky. Celková výměra dotčených pozemků činí 26 555 metrů čtverečních a výkupní cena by tak činila zhruba osm milionů korun,“ spočítal náměstek primátora.