Toto by byla změna skutečně revoluční. Již zhruba rok se v Konici hovoří o možném přesunu stanoviště autobusů z centra města směrem k vlakovému nádraží. Město v této souvislosti již projevilo zájem o chátrající budovu vlakového nádraží, která je už téměř 12 let pro veřejnost uzavřena. V průběhu uplynulých měsíců se však věci příliš nepohnuly. Z budovy nádraží otevřené s velkou pompou „teprve“ před zhruba 30 lety se mezitím stal skutečný barák na odstřel, který je všem na obtíž. Zde se zrodil STÍN MINULOSTI jako vyšitý…
Hned dvě vlaková nádraží mají v Konici, ani jedno však neslouží svému účelu. Původní staniční budova je v soukromých rukou. Ta novější, která ji na začátku 90. let minulého století nahradila, je však pro veřejnost zcela uzavřená. Poslední cestující si zde lístek koupil na konci roku 2011. Skrýt před deštěm se cestující už řadu let mohou pouze v přístřešku u prvního nástupiště. Správa železnic již před časem upozornila, že výpravní budova má statické problémy, s její rekonstrukcí však příliš nepočítala.
Před rokem o zchátralou budovu projevilo zájem město Konice. Cílem vedení města bylo získat nemovitost bezúplatně, neboť její zachování a rekonstrukce budou nemalé investice. „Slíbili jsme, že budeme akceptovat všechny podmínky nezbytné pro zachování funkce nádraží,“ uvedl tehdy konický starosta Michal Obrusník s tím, že zbývající prostory v objektu by mohly být využity pro činnost místních spolků.
V této souvislosti se hovořilo o možnosti přesunout stanoviště autobusů ze středu města k vlakovému nádraží. „Vlakové a autobusové nádraží by byly pospolu, zastávka v centru by samozřejmě zůstala zachována. Lidé by tak mohli chodit na autobus tak, jak jsou zvyklí a jak jim to vyhovuje, ale současně by se nám otevřela možnost využívat část prostoru v centru jiným způsobem,“ nastínil možný vývoj Michal Obrusník.
S odstupem času Večerník zajímalo, jak se situace vyvinula. „K bezúplatnému převodu budovy nádraží do našeho vlastnictví zatím nedošlo. Hlavním důvodem je prodleva na straně Správy železnic, vše ostatně musí projít složitým schvalovacím procesem. Nicméně i kdyby nám budova již patřila, minimálně ve dvou následujících letech plánujeme jiné rozsáhlé investice,“ reagoval na náš dotaz Michal Obrusník, který v této souvislosti zmínil mimo jiné i chystané rozšíření a modernizaci nedalekého sběrného dvora. „I v tomto případě bychom se potřebovali domluvit na převodu pozemku se Správou železnic. To se však navzdory našim urgencím zatím také nedaří,“ uzavřel konický starosta.