Vůbec první dražbu odstavených autovraků ohlásilo na úterní odpoledne prostějovský magistrát. Na ploše firmy PV Recyklace, která pro město odtahy zajišťuje, jich na osm dražitelů mělo čekat sedm, jedno z nich ale z dražby aut vysvobodil původní majitel, který Fiata Punto nechal ekologicky zlikvidovat ještě před aukcí. Všechny vozy, ač bez klíčků a dokladů, našly nové majitele.

 

Vyvolávací cena u všech aut byla stanovena na 1 000 korun, nejmenší příhoz byl 100 korun. Vydražitel musel kup obratem na místě zaplatit. Dražitel Evžen Glac přiklepl vůz Fiat Brava za 2300 korun, VW Golf za 3000, dieselovou Felicii za 2100 korun. Pravděpodobně staronového majitele pak má bílá Fabie za 4300 korun. Její majitelkou se stala dáma, která se důsledně vyhýbala kamerám a fotoaparátům přítomných médií. Za vůz Opel Astra zaplatil Jaromír Šmída 2500 korun, za Renault Clio 4 000. „Jestli na tom vydělám, to se teprve uvidí, záleží, v jakém stavu jsou katalyzátory. Náklady se mi ale pravděpodobně pokryjí,“ uvedl s tím, že se zabývá ekologickou likvidací aut.

 

Prostějovský magistrát dostal od loňského roku z ulic celkem 43 vozidel bez platné technické kontroly, která si majitelé většinou odvezli. Odtaženo bylo nakonec deset aut.

„Jejich provozovatelům se s narůstajícím časem neustále zvyšují náklady, které budou muset ve finále městu zaplatit. Jde o náklady spojené s odtahem, zaparkováním, provedením dražby a ekologickou likvidací. Pokud tyto náklady nepokryje výtěžek z dražby, bude je město po provozovatelích vymáhat soudní cestou," uvedl už před časem náměstek primátora Prostějova Jiří Pospíšil (PéVéčko).

Náklady na odstranění vozidla činí 2420 korun, na odstavení jsou 1,50 koruny za den. Podle výsledků dražby tak provozovatele čekají další soudní a finanční martýria.