Již od 1. listopadu každý rok oficiálně začíná zimní údržba dálnic a silnic I. třídy. Venkovní teploty zatím zůstávají nad nulou, přesto se lokálně objevily náznaky zimy aktivující dispečery Ředitelství silnic a dálnic ČR a smluvních společností. Kontrolní jízdy už letos proběhly, zatímco pluhy ještě nebyly nasazeny. Večerník tedy zajímalo, jak jsou silničáři na Moravě připraveni na zimní údržbu uvedených komunikací.

 

Zimní údržba ŘSD ČR v Olomouckém a Moravskoslezském kraji protíná krajské hranice v souladu s určenými trasami působnosti techniky, vytyčené úseky sypačů pak nekončí administrativními hranicemi. „Údržbu dálnic D1, D46 a částí D35 a D48 ve výše zmíněných krajích provádí střediska správy a údržby dálnic Ivanovice na Hané, SSÚD Kocourovec, SSÚD Mankovice a SSÚD Ostrava. Tato střediska ŘSD ČR mají k dispozici pro letošní zimní údržbu více než 23 tisíc tun soli obvykle nakupované v létě za nižší cenu. Vedle plných skladů SSÚD parkuje celkem 46 sypačů s radlicí, 12 nakladačů a 4 sněhové frézy,“ přiblížil aktuální situaci Miroslav Mazal z týmu komunikace ŘSD Olomouckého kraje.

Údržba silnic I. třídy a zbývajících úseků dálnic je tradičně zajišťována dodavatelsky. „V rámci Moravskoslezského kraje je připraveno 42 sypačů s radlicí, 10 nakladačů, 4 sněhové frézy, 4 šípové pluhy, 10 traktorů s radlicí a ledořez. Vybavené stroje doplňuje zásoba 16 150 tun soli a 4 700 tun inertního posypového materiálu. Pro Olomoucký kraj stojí v pozoru 21 sypačů s radlicí, 6 nakladačů, 4 sněhové frézy, 4 šípové pluhy a 2 traktory s radlicí. Smluvní firmy mají k dispozici 6 tisíc tun soli a 100 tun inertního posypového materiálu,“ uzavřel Miroslav Mazal.