A je to opět o krok blíž! O železničním sci-fi projektu u Němčic nad Hanou se hovoří více jak deset let. Opakovaně o něm informoval i PROSTĚJOVSKÝ Večerník. Správa železnic první říjnový den oficiálně oznámila, že s modernizaci tratě z Brna do Přerova začne už v červnu příštího roku.

Aktuálně hledá vhodnou stavební firmu, která se pustí do zakázky za zhruba 7,7 miliardy korun. Po rekonstrukci vlaky kolem Němčic budou moci jezdit rychlostí až 200 km/hod.

Vlak jedoucí od Nezamyslic u Víceměřic projede rychlostí 200 km/hod přes tři nové mosty, pak se u Němčic zanoří do 750 metrů dlouhého tunelu a vjede na další dlouhý most. Těsně za ním prosviští zcela novou zastávkou na okraji Němčic, kde na druhé koleji stojí osobní vlak a kam zajíždí i autobusy. Nezmenšenou rychlostí pak pokračuje ve směru na Hrušku a Měrovice.

Tak by měl vypadat výsledek dlouho připravovaného projektu, který se chystá u Němčic nad Hanou. Rekonstruovaný úsek měří přibližně deset kilometrů. Nejvýznamnějším stavebním prvkem bude nový němčický tunel, jenž povede pod kopcem Kozlov. Projekt dále zahrnuje výstavbu osmi nových železničních mostů, nejdelší z nich přes údolí potoka Žlebůvky bude měřit 122 m.

 

Zcela nové okolí města

Stavbaři vybudují dvě nové zastávky s bezbariérovým přístupem, jednu jako náhradu za zrušenou stanici Němčice nad Hanou. Obě zastávky získají stání pro auta a cyklostojany. V případě potřeby bude možné přejet z jedné koleje na druhou v nové odbočce Hruška, která se bude nacházet v polovině modernizovaného úseku.

Oba stávající přejezdy budou zrušeny, v Němčicích díky přeložení železniční tratě do nové polohy, v Měrovicích ho nahradí nová objízdná komunikace. Součástí projektu jsou i částečné přeložky silnic, které jsou v kolizi s novým vedením železniční tratě. Dotčené obce budou chránit nové protihlukové stěny.

 

Už to nic nezastaví

Přestože místní lidé byli k náročné a nákladné realizaci velkolepých plánů řadu let krajně skeptičtí, nyní vše nabírá již zcela reálné obrysy. Podrobně připravený projekt již začátkem roku získal stavební povolení, aktuálně Správa železnic hledá stavební firmu, která by byla schopná jej proměnit v realitu. „Stavba by měla začít v červnu příštího roku, hotovo bude podle plánu v prosinci 2028. Předpokládané celkové náklady přesahují 7,7 miliardy korun,“ uvedla Správa železnic v oficiální tiskové správě vydané první říjnový den.