Olomoucký kraj letos podpoří pořádání farmářských trhů v regionu i regionální značky, které se zaměřují na místní výrobce. Na oba dotační tituly jde rovných 650 tisíc korun. Farmářské trhy jsou v kraji velmi oblíbené.
„Farmářské trhy jsou skvělým způsobem, jak propojit farmáře a jejich zákazníky. Důležitá je regionální produkce potravin, což mimo jiné souvisí i se zaměstnaností. Proto je pro Olomoucký kraj podpora farmářských trhů důležitá,“ vysvětluje Jan Šafařík, náměstek hejtmana Olomouckého kraje.
Ruku v ruce s produkcí regionálních výrobků jde i jejich značení. A právě na něj se zaměřuje druhý dotační titul.
„Regionální značky jsou známkou kvality, a o tu by mělo jít především. Navíc, regionální značky nejsou jen propagací konkrétních výrobků, ale celého Olomouckého kraje,“ zdůraznil náměstek Šafařík.
Kvůli protiepidemickým opatřením letos farmářské trhy oproti minulým rokům meškají. Už brzy by však mohli farmáři dorazit do všech větších měst v kraji tak, jak to k potěše zákazníků dělali v minulosti.