Populární anketa Absurdita roku, která je každoročně vyhlašovaná jako součást podnikatelských soutěží Firma roku a Živnostník roku, se letos zaměřila na vládní opatření v souvislosti s koronavirovou epidemií. Ačkoli asi každý chápe potřebu ochránit zdraví lidí, pochopit některá z absurdních a zmatečných opatření už tak snadné nebylo. O vítězi v anketě, jejímž odborným garantem je Hospodářská komora ČR, rozhodovala veřejnost v on-line hlasování.
Chutná koronaviru více v malých, nebo velkých obchodech? Jaký protiepidemický smysl, jímž se během uplynulého roku mělo vše řídit, dávalo zavření stovek drobných železářství, obchodů s oblečením nebo třeba kancelářskými potřebami, kam přichází najednou několik málo osob a přesunutí prodeje všeho sortimentu do obřích internetových obchodů, kde se při vyzvedávání na jednom místě hromadily desítky a desítky lidí najednou a kde se třeba kolem Vánoc tvořily stohlavé fronty? Takovou otázku si kladl asi nejeden drobný živnostník, jehož zdroj příjmu musel zůstat uzavřen. Propady byly obří, některé obchody už neotevřou. A co na to koronavirus? Ten se asi zaradoval. Navíc pochopit, proč a které obchody měly výjimku, to už vyžadovalo skutečně vyšší dívčí. Otevřená zůstala květinářství v době, kdy byl zákaz svateb a veškerých akcí. Za grotesku nebo tragédii – jak kdo chce – pak bylo možné označit výjimku, která platila pro prodej zbraní a střeliva, když dětem nebylo možné vybrat oblečení a obuv.
Cílem vyhlášení ankety Absurdita roku je lehce upozorňovat na byrokratická nařízení, která komplikují podnikání všem drobným živnostníkům a podnikatelům.
Více informací najdete na www.komora.cz.
TZ Communa, HK ČR