Všechny operátory už v Prostějově nenajdete. Aspoň ne jejich pobočky. Taková je bilance letošního jara, kdy došlo k uzavření prostor Vodafone, které byly umístěny v hypermarketu TESCO. Důvod? Podle firmy menší využívanost. „V posledních letech jsou u Vodafonu viditelné dva zákaznické trendy. Prvním je, že přibývá zákazníků, kteří své požadavky raději vyřeší on-line. Tím druhým, že klesá počet lidí navštěvujících kamenné obchody. Na trendy, do kterých v uplynulých měsících zasahuje i pandemie koronaviru, Vodafone reaguje transformací své prodejní sítě. Jde o posilování digitálních cest, postupnou proměnu poboček a uzavření několika vybraných prodejen,“ uvádí firma v tiskové zprávě.
Společnost rovněž dodává, že přesun lidí do on-line prostředí v případě operátora přišel ještě před koronavirovými roky 2020 a 2021. „I pro výměnu SIM karty platí, že si ji pomocí pár kliknutí objednáte v mobilní aplikaci Můj Vodafone, balíček pak dorazí poštou. Stejně tak si v aplikaci můžete objednat nový telefon, rovnou víte, jaká sleva je připravená právě pro vás, a přístroj pak přiveze domů kurýr,“ říká Eva Ďurčanová, ředitelka pro maloobchodní prodej Vodafonu. Začátkem roku měla společnost v České republice 117 prodejen, nyní je jich 104. „Zákazník může využít například naši prodejnu v Olomouci – OC Šantovka,“ připomněl Ondřej Luštinec z tiskového oddělení společnosti. Operátoři jako O2 nebo T-Mobile nadále své pobočky v Prostějově ponechávají.