Celý Prostějov se v současnosti nenachází zrovna ve dvakrát příznivé dopravní situaci. Stavební práce ve Vrahovické ulici prováděné současně s rekonstrukcí dálniční estakády přináší značné dopravní problémy po celém městě. Provoz na dálnici svedený do jednoho pruhu často ucpává tuto rychlostní komunikaci a řidiči tak často volí raději cestu přes centrum Prostějova. A to je přetížené. Tuto situaci budeme muset vydržet ještě dlouhé měsíce. Jak ale informoval mluvčí ŘSD Olomouckého kraje, rekonstrukční práce na estakádě a dálnici D46 pokračují bez problémů.
„Probíhající stavba rozšíření estakády spolu s novými pruhy dálnice D46 v Prostějově pokračuje podle harmonogramu. Přizpůsobení šířky silničního tělesa předchází následnému doplnění připojovacích a odbočovacích pruhů, celý projekt je spočítán na cenu zhruba 196 milionů korun bez DPH,“ uvedl k aktuální situaci Miroslav Mazal, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Olomouckého kraje.
Večerník především zajímalo, kdy už řidiči budou smět jezdit po rekonstruované estakádě a využívat modernizované a hlavně rozšířené sjezdy na Prostějov. „Moderní a hlavně bezpečnější možnost dálničního nájezdu i sjezdu začne řidičům sloužit ve druhé polovině příštího roku. Aktuálně tento týden stavba pokračuje montáží bednění a výztuží říms i závěrných zídek před jejich plánovanou betonáží. U přechodových oblastí a v prostoru budoucího odbočovacího pruhu probíhají zemní práce, zbytek pracovníků má na starost provedení kanalizačních přípojek,“ popsal Mazal, který si uvědomuje dopravní těžkosti spojené s omezením provozu na dálnici D46 v katastru Prostějova. „Činnost na několika místech současně si vyžádala zúžení úseku do jednoho jízdního pásu, kudy doprava vede sníženou rychlostí v obousměrném režimu pruhů jedna plus jedna. Ulice Kralická pod rozšiřovanou estakádou je však průjezdná beze změny, čili jedním pruhem pro každý směr,“ prozradil Miroslav Mazal.