Olomoucký kraj chce uvolnit na propagaci regionálních produktů i na pořádání oblíbených farmářských trhů statisíce. Návrh ještě musí na svém prosincovém zasedání schválit krajští zastupitelé.
„Regionální značky nesou punc kvality, a o tu by mělo jít především. Navíc nejsou jen propagací konkrétních výrobků, ale celého Olomouckého kraje. Farmářské trhy jsou zase skvělým způsobem, jak propojit farmáře se zákazníky,“ řekl Jan Šafařík, náměstek hejtmana pro oblast regionálního rozvoje, územního plánování a rozvoje venkova.
Regionální potraviny vnímá hejtmanství jako jedno ze zásadních témat. Farmářské trhy a regionální značení – Haná regionální produkt, Moravská brána regionální produkt a Jeseníky originální produkt, podporuje dlouhodobě.
Od roku 2010 přispívá jednotlivým koordinátorům působícím na území kraje na propagační aktivity a farmářské trhy podporuje od roku 2012. V příštím roce na podporu místních produktů z rozpočtu uvolní šest set padesát tisíc korun.