Hokejoví Jestřábi mají již více jak měsíc nového marketingového manažera. Nástupcem Václava Meidla na této pozici se stal ambiciózní Michal Mareš (na snímku), který už v prostějovském klubu působí od sezony 2019/2020, kdy nastoupil jako kustod „A“-týmu a od té doby sbíral cenné zkušenosti. Za dobu svého krátkého angažmá už stihl udělat spoustu práce na lepší image LHK a co se týká prezentace prostějovského hokeje, má opravdu velké plány. „Cíle musí být vždy ty nejvyšší. Věcí, které potřebují změnu, je neuvěřitelně moc. Dalo by se říct, že se zde snažím změnit všechno, aby to dostalo nový kabát.“

 

* Jak se zrodilo vaše angažmá v Prostějově na pozici marketingového manažera?

„O tento post jsem už dlouho stál. Dosud jsem tady působil jako kustod, takže jsem k tomu tak nějak přičichl. Postupně jsem o místo bojoval, až to dopadlo tak, že jsme se s vedením dohodli. Dobré pro mě bylo, že jsem trochu věděl, do čeho jdu. Navíc byl zájem z obou stran. O to to bylo jednodušší. Hodně mě to nakoplo a potěšilo.“

* Jak říkáte, o toto místo jste usiloval už déle. Proč?

„Táhlo a lákalo mě to už pár let. Hlavní důvod byl ten, že jsem viděl, že se prostějovský hokej po stránce prezentace dá dělat nějak lépe. Vždycky mě bavilo dělat něco pro lidi. Navíc mi začalo docházet, že se klub dá někam posunout. Za těch deset dvanáct let, po které sem na hokej chodím, jsem každým zápasem viděl něco, co by se dalo zlepšit. No a vše posléze vykrystalizovalo v přesvědčení, že bych marketingového manažera chtěl dělat.

* Věděl jste, co vás v nové funkci čeká?

„Ano. Přesně jsem věděl, do čeho jdu. S vedením jsme si sedli a řešili jsme věci, na kterých se má pracovat. Jsem hodně rád, že mi vedení důvěřuje, a dokonce mám v něčem i volnou ruku. Je to pak prostě na mně a na moji zodpovědnost. Všechno ale samozřejmě konzultujeme. Pracuji nejlépe, jak umím s danými možnostmi, které tady jsou.“

* Nastínil byste tedy, co všechno obnáší práce marketingového manažera v prostějovském klubu?

„Je toho celkem dost. (úsměv) Všechno mě ale zatím baví, jelikož nejde o stereotyp. V podstatě jde hodně o sponzory, jejich hledání a navazování kontaktů. Řeším celkovou propagaci, jak se budeme prezentovat na různých akcích nebo ve městě na plakátech a billboardech. To už máme nějak domluvené. V neposlední řadě řeším sociální sítě, webové stránky či média. Domlouvám i různé akce, které budou, jako třeba autogramiády. Hodně se zaměřuji i na zápasové dny, kdy hrajeme doma a je třeba pořešit doprovodný program jako obrazovku, hudbu i celkový chod.“

* Když říkáte, že se toho tady dá hodně změnit, tak jaké jsou vaše cíle?

„Cíle musí být vždy ty nejvyšší. (úsměv) Věcí, které potřebují změnu, je neuvěřitelně moc. Dalo by se říct, že se zde snažím změnit všechno, aby to dostalo nový kabát. Doufám, že mé úsilí bude vidět. Hodně jsem řešil sponzory, podle mě jich sem šlo přivést daleko více. O to jsem se snažil a taky již pár věcí dobře dopadlo. Ještě ale není konec, musí se v tom pokračovat. Měnil jsem i veškeré grafické úpravy, aby byly v moderním duchu. Toto všechno vede k jednomu cíli, který mě nejvíc žene, a tím je, aby sem chodilo co nejvíce lidí a aby to všechny bavilo.“

* Jste v Prostějově už více než měsíc, tak co se za tu dobu stihlo udělat? Jak byste svoje dosavadní působení zhodnotil?

„Otázka hodnocení je spíš na vedení, jelikož sám sebe nerad hodnotím. (pousměje se) Když bych shrnul, co se zatím stihlo, tak každopádně přibyli noví sponzoři a nějaký základ všemu okolo. Museli jsme se také seznámit, jelikož jsme tu skoro všichni noví. Co se týče realizačního týmu, kluků v mužstvu i sponzorů. Novinkou také je, že se natočilo už několik nových reklamních spotů, které se budou vysílat na obrazovce během zápasů.“

* Povedlo se vám domluvit spolupráci i s menšími prostějovskými firmami, šlo pro vás o prioritu?

„Ano, rozhodně. Chtěl jsem přivést místní firmy, jelikož jsem o nich věděl, že by měli zájem podpořit prostějovský hokej. Podle mě byla škoda je neoslovit. Například firma Koutný je známá po celé České republice. Tím tak nějak začínám. Prostějov je sice malý, ale těch kvalitních produktů má hodně. Firmy jako Koju, Barenuts, Mayday Barber Shop jdou moderním směrem, který by měl oslovit i mladé lidi, kteří na zimák určitě přijdou. Lidem by prezentace měla něco říct, jde v podstatě o takový hmatatelný produkt nebo službu.“

* Na sociálních sítích se objevil slogan #srdcemzaprostejov. Co byste nám k němu řekl?

„Přemýšlel jsem nad nějakým novým sloganem. Něco se tu v minulosti už objevilo a já jsem to trochu upravil. Chtěl jsem něco, co by Prostějov jako klub a fanoušky propojilo. Jsme tu tak nějak jedna velká rodina, proto ‚srdcemzaprostejov‘. Je potřeba, abychom po té blbé době drželi pospolu. Do příštího roku bych ten hashtag chtěl použít i na nějaké věci, které by se mohly začít rozjíždět.“

* Hráči nastupují v přípravě ve starých dresech, ale ty nové už byly představeny.

„Jsou víceméně podobné, byť s jednou velkou změnou. Doufáme, že se fanouškům budou líbit a hlavně, že budou vítězné.“

* Jaké další novinky čekají prostějovské fanoušky?

„Za velké plus považuji výměnu sedaček. Pro ty, kteří chodí s rodinami, budou komfortnější, navíc budou hezky vypadat. Uvidíme, jak všechno bude probíhat, ale s novými sedačkami by mohly přijít i místenky. To je ale ještě otázka. Novinkou je i fanshop, který už se rozjel přes klubový web. Navíc plánuji pro fanoušky pořádat i různé akce. Další změny, které by mohly přijít, plánuji až na příští rok.“

 

MICHAL MAREŠ

* narodil se 9. listopadu 1999 v Prostějově

* žije v Prostějově a je svobodný

* studoval na Reálném gymnáziu a základní škole města Prostějova

* hrál florbal za SK K2 Prostějov

* o další sporty se zabývá v obecnější rovině, nejvíce jej ale vždy přitahoval lední hokej

* v sezóně 2018/ 2019 působil jako redaktor klubového webu 

* v nadcházející sezóně byl jeden z kustodů „A“-týmu

* od července 2021 je marketingovým manažerem Jestřábů

zajímavost: osobní zájem o post práce v marketingu Jestřábů měl již delší dobu