(Radka Miloševská, tisková mluvčí společnosti Agel) Neustále rostoucí poptávku firemní klientely po samo-testovacích soupravách zaznamenává prostějovský Perfect Distribution, největší distributor zdravotnického materiálu a dezinfekčních prostředků v České republice. Nejpozději do 26. března musí své zaměstnance otestovat antigenními testy také malé firmy s 10 až 49 zaměstnanci, pro které se stala otázka testování tématem číslo jedna právě tento týden.
„V souvislosti s vládními nařízeními ohledně povinnosti testování ve firmách jsme zaznamenali nový okruh zákazníků, a to komerční firmy či nezdravotnické státní subjekty. Zájem o námi dodávané zboží nás těší a všechny objednávky bez problémů vykrýváme. Skladem máme dostatečné zásoby testovacích sad schválených Ministerstvem zdravotnictví, a to od našich dlouhodobých a prověřených dodavatelů,“ uvedl předseda představenstva společnosti Perfect Distribution, která se na trhu pohybuje více jak 25 let, Tomáš Lyžbicki s tím, že zákazníkům vždy radí vybírat raději od tradičních distributorů. „Ne všechny typy testů jsou určené k sebetestování a ne všechny jsou schválené k použití, a tedy se na ně nevztahuje příspěvek z veřejného zdravotního pojištění, o který mohou firmy žádat,“ upozorňuje Lyžbicki.
Veškeré objednávky směřující na Perfect Distribution jsou ihned vyřizovány, a to včetně velkých požadavků čítajících několik stovek balení. Dodávky jsou pak klientům distribuovány buďto závozem nebo pomocí přepravních společností po celé České republice, možný je i osobní odběr na třech firemních pobočkách.
Vzorek pro antigenní samo-testy se získává nejčastěji výtěrem z přední části nosu, nosohltanu nebo krku – dle typu konkrétního testu. Na rozdíl od molekulárního PCR testu, který detekuje genetický materiál z viru, se antigenní testy orientují na zjištění tzv. antigenu, tedy proteinového obalu virové částice covid-19. Antigenní test, stejně jako test PCR, odpovídá na otázku, zda je testovaná osoba v okamžiku provedení testu infikována.