Po devatenácté uspořádali v neděli 18. srpna členové Hanáckého auto moto veterán klubu Prostějov v AČR Pohodovou jízdu z lázní do lázní. Start měla v Lázních Skalka, přestávku v zahradě zámku v Čechách pod Kosířem a slavnostní zakončení v Lázních Slatinice. Na padesátikilometrovou trať se vydalo sedmdesát automobilů a pětatřicet motocyklů, ve skutečnosti jich ale bylo ještě víc. Ne všichni se do jízdy registrovali.
„Nejstarším motocyklem byl podle slov jedné z pořadatelek BD 500 z roku 1926, na kterém přijel František Kotášek. „Poměrně neznámý motocykl vyráběla firma Breitfeld & Daněk v Karlíně,“ uvedla pro Večerník.
S nejstarším vozem, žluto-modrou Tatrou 11 z roku 1923, přijel z Petrova nad Desnou Ivo Fichtner. „Tatru jsem koupil před mnoha lety ve velmi zachovalém stavu, takže velká renovace nebyla nutná. Ale znám majitele, které opravy podobných veteránů vyjdou i na miliony,“ řekl redakci majitel, který s tatřičkou brázdí silnice nejen v České republice. „Maximální rychlost vozu je šedesát kilometrů, ale většinou jezdím tak kolem padesátky. Nejdále jsem byl na srazu historických aut v Německu, cesta byla naprosto bez problémů, vůz je spolehlivý,“ dodal s tím, že tatřička s pravým řízením je technický unikát, protože v tehdejší době byla tato série Tater vyráběna s motorem chlazeným vzduchem. Auta všech ostatních značek všude ve světě měla motory chlazené vodou.
Zasloužený obdiv sklízela i červenočerná Škoda 422 z roku 1931 manželů Chládkových. Před pěti lety ji koupili rozebranou do šroubku. „Všechno bylo v koších, takže jsme ji museli složit. Samozřejmě jsme dělali renovace laku a interiéru,“ jsou na elegantní krásku náležitě pyšní.
Pravidelní účastníci veteránských akcí, prostějovští manželé Grmelovi, kterým patří největší soukromá sbírka vozů značky Praga v České republice, tentokrát zvolili americký vůz Hudson Challenger z roku 1934. A jako vždy jim to v dobových kostýmech neuvěřitelně slušelo.
K vidění byly vzácné zahraniční vozy jako závodní Bugatti, Bentley, Rolls Royce, Chevrolet či Mercedes 300, který preferoval první poválečný německý kancléř Konrád Adenauer. Těm konkurovaly motocykly od ČZ 125 z roku 1949 po repliku motokola.
„Jsem z Karviné a léčím se zde po operaci kyčle. Vůbec jsem netušila, že tu něco takového bude. Přijel za mnou na návštěvu manžel a toho jsem od chvíle, kdy přijel první veterán, neviděla,“ smála se paní Marta.
Závěr patřil vyhodnocení soutěže elegance, ve které rozhodovali i návštěvníci.